TikTok w Europie z zarzutami o ukrywanie reklam
Chodzi między innymi o popularne na TikToku challenge, czyli wyzwania sponsorowane przez reklamodawców.
TikTok to najpopularniejsza aplikacja wśród młodych ludzi. Uczestnictwo w społeczności polega na wrzucaniu kilkudziesięciosekundowych filmów nagranych smartfonem. Użytkownicy TikToka chętnie włączają się w liczne trendy i wyzwania nagrywając wideo o określonej tematyce, lub wykonując określone zadania.
Trendy i wyzwania mogą powstawać samorzutnie, ale mogą być też opłacone przez reklamodawców. TikTok zresztą sam chwali się efektywnością tego typu reklamy, która przynosi tzw. organiczny kontent, czyli dosłownie reklamę tworzoną przez odbiorców.
Europejska grupa konsumencka BEUC zarzuciła TikTokowi, że jest to ukrywanie reklam, bo trendy sponsorowane nie są oznaczone zgodnie ze standardami branży reklamowej. Ponieważ aplikacja TikTok jest bardzo popularna wśród najmłodszych osób, to grupa zarzuca, że ukryta reklama na TikToku jest skierowana do dzieci.
Grupa zarzuca także, że dostęp do treści o charakterze erotycznym na TikToku jest zbyt łatwo dostępny dla najmłodszych. Pisaliśmy o tym, przy okazji oficjalnego wejścia biznesowej części TikToka do Polski.
Grupa złożyła zawiadomienie do Komisji Europejskiej i wzywa władze do jak najszybszego zajęcia się problemem.
Otrzymaliśmy komentarz do sprawy wysłany przez polskie biuro TikToka