Strony internetowe mogą skłonić do jedzenia owoców i warzyw

Dobrze zaprojektowana strona internetowa może sprawić, że zaczniemy częściej sięgać po owoce i warzywa. Przekonali się o tym uczestnicy badań przeprowadzonych w USA. O ich rezultatach informuje "American Journal of Public Health"

Strony internetowe mogą skłonić do jedzenia owoców i warzyw
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

08.01.2010 | aktual.: 08.01.2010 14:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W ramach programu Making Effective Nutrition Choices eksperci stworzyli stronę oferującą informacje na temat korzyści płynących z jedzenia pięciu porcji warzyw i owoców dziennie oraz sposobów włączenia ich do codziennego jadłospisu. Na stronie zalogowało się 250. osób w wieku 21-65 lat. Wystarczyły trzy miesiące, by odsetek osób jadających przynajmniej 5 porcji warzyw i owoców dziennie wzrósł z 20 proc. do 70 proc.

Obraz
© (fot. Jupiterimages)

_ "Zaskakujące, że w tak krótkim czasie nastąpił tak duży wzrost liczby osób korzystających z naszych wskazówek, a także, że wyniki te utrzymywały się przez kolejne dziewięć miesięcy obserwacji. Najczęściej jesteśmy zadowoleni, jeśli badani zaczną dziennie jadać chociażby pół porcji warzyw i owoców więcej. W przypadku tego programu jedzą średnio przynajmniej dwie porcje więcej" _ - mówi dr Christine Cole Johnson, koordynatorka projektu.

Badacze stworzyli dla porównania dwie strony. Jedna z nich zawierała ankietę, na podstawie której użytkownik otrzymywał spersonalizowane informacje i wskazówki, druga natomiast zawierała jedynie ogólnie sformułowane zalecenia. Choć obie wersje przyczyniły się do zwiększenia dziennego spożycia warzyw i owoców, pierwsza z nich okazała się bardziej efektywna (spożycie zwiększyło się o 2,7 porcji w porównaniu z 2,3. porcji).

Ze wskazówek najchętniej korzystały wykształcone kobiety powyżej 50. roku życia, podczas gdy znacznie mniejsze zainteresowanie zaobserwowano wśród osób młodszych.

Mimo wysiłków organizatorów licznych kampanii zachęcających do konsumpcji większej ilości warzyw i owoców, mniej niż 25 proc. Amerykanów uwzględnia te zalecenia w codziennej diecie. Dr Johnson ma nadzieję, że odpowiednio opracowane strony internetowe przyczynią się do zmiany nawyków żywieniowych społeczeństwa na znacznie większą skalę.

Źródło artykułu:PAP
internetkomputerowoce
Komentarze (0)