Śmigłowiec przyszłości US Army. Chcą go szybciej niż zapowiadano
US Army stara się przyspieszyć realizację programu Future Long-Range Assault Aircraft (FLRAA) mającego zastąpić śmigłowce UH-60 Black Hawk. Oto co US Army chce wprowadzić do służby wcześniej niż w 2030 roku.
Jak podaje Defense News, powołując na menedżera projektu pułkownika Jeffrey'go Poquette, "US Army ma bezprecedensowy dostęp do projektu w czasie rzeczywistym, a podczas wstępnego przeglądu projektu mieliśmy dostęp do niego na poziomie, którego nigdy wcześniej nie mieliśmy, co przyczyni się do znacznie szybszej weryfikacji i wdrożenia do służby".
"Zdołaliśmy znacznie skompresować harmonogram testów, co jest najbardziej wyraźną korzyścią z wykorzystania inżynierii cyfrowej. US Army chce skrócić ten proces, który historycznie trwa od czterech do dziesięciu lat do zaledwie dwóch lat" - powiedział wojskowy.
Bell V-280 Valor — nowa era wojskowego lotnictwa
Bell V-280 Valor to zmiennowirnikowiec, który łączy cechy śmigłowca i samolotu. Może startować pionowo jak helikopter, a w locie zmieniać położenie wirników, co pozwala mu osiągać prędkości typowe dla samolotów. Bell V-280 Valor wygrał program FLRAA mający wyłonić następcę wysłużonych UH-60 Black Hawk.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Las Vegas Sphere. Z wizytą w USA
V-280 Valor oferuje dwukrotnie większą prędkość przelotową i zasięg operacyjny do 1500 km połączony z możliwością transportu 14 żołnierzy i większego o 25 proc. ładunku w porównaniu do Black Hawka.
Bell pokonał Lockheed Martin i Boeing w fazie demonstracji technologii, gdzie każda z firm zbudowała latający demonstrator.
Bell V-280 Valor — technologiczne Innowacje
V-280 Valor wyróżnia się innowacyjną konstrukcją, gdzie tylko wirniki na końcach skrzydeł mogą zmieniać położenie, co zmniejsza koszty eksploatacji w porównaniu do podobnego na pierwszy rzut oka V-22 Osprey. Obydwa są zmiennowirnikowcami, ale Osprey ma obracane gondole wraz z silnikami podczas gdy w Valorze te są nieruchome, co bardzo upraszcza konstrukcję i zmniejsza koszty eksploatacji.
Bell V-280 Valor to nie tylko nowa maszyna, ale także symbol zmiany w podejściu do projektowania sprzętu wojskowego. Po sukcesach testów i 200 godzinach lotów, Valor jest gotowy do zastąpienia tradycyjnych śmigłowców. Jego konstrukcja, łącząca najlepsze cechy helikopterów i samolotów, otwiera nową erę w lotnictwie wojskowym.