Trwa ładowanie...

Rafa koralowa dwa razy wyższa od Pałacu Kultury. Właśnie ją odkryto

Ogromna, wysoka na 480 metrów rafa została odkryta w Wielkiej Rafie Koralowej w Australii – donosi portal NBC News. To pierwsze od ponad wieku takie znalezisko. Rafa znajduje się u wybrzeży North Queensland, w okolicy Cape York.
Wielka Rafa Koralowa
Wielka Rafa Koralowa (Getty Images)
d2y2xbx

Od końca XIX wieku w tym regionie odkryto za to siedem innych oderwanych od siebie raf.

Zespół australijskich naukowców odkrył wysoką rafę 20 października bieżącego roku. Badacze przebywali wtedy na pokładzie statku badawczego Instytutu Oceanicznego Schmidta – fundacji non-profit, która wspiera badania morskie.

Dwunastomiesięczna ekspedycja, podczas której dokonano odkrycia, ma na celu zbadanie oceanów otaczających Australię i mapowanie dna morskiego wokół północnej Wielkiej Rafy Koralowej.

– To niespodziewane odkrycie potwierdza, że nadal nie poznaliśmy wszystkich struktur i gatunków w naszym oceanie – powiedziała w oświadczeniu Wendy Schmidt, współzałożycielka instytutu.

d2y2xbx

Czytaj też: Rafy koralowe mogą zniknąć całkowicie z powierzchni Ziemi do 2100 roku

Tajemniczy świat

Naukowcy użyli podwodnego robota do zbadania odkrytej rafy. Nagranie tego procesu można zobaczyć poniżej:

Badacze stwierdzili, że rafa u podstawy mierzy ok. 1,6 km szerokości, a najwyższy jej punkt ma ok. 39 m szerokości.

– Znalezienie nowej półkilometrowej rafy w dobrze poznanej Wielkiej Rafie Koralowej pokazuje, jak tajemniczy jest świat tuż za wybrzeżem – stwierdziła w oświadczeniu Jyotika Virmani, dyrektorka wykonawcza Schmidt Ocean Institute.

Czytaj też: Oceany stabilizują się przez globalne ocieplenie. Konsekwencje będą poważne