Przełomowa technologia antyspamowa opatentowana

Przełomowa technologia antyspamowa opatentowana

14.02.2009 17:00, aktual.: 16.02.2009 09:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Firma Kaspersky Lab uzyskała patent na nową technologię antyspamową. Ma ona zwiększyć skuteczność filtrów wykorzystywanych do zwalczania niepożądanych wiadomości przesyłanych w postaci graficznej.

Przedstawiciele firmy Kaspersky Lab zapewniają, że opracowali przełomową technologię antyspamową. Rozwiązanie, które w połowie stycznia zostało opatentowane w Rosji, ma zdecydowanie usprawnić proces wykrywania niepożądanych wiadomości przesyłanych w postaci graficznej.

Dotychczas wykorzystywane filtry antyspamowe dość dobrze radzą sobie ze spamem w formie tekstowej. Sytuacja ulega jednak pogorszeniu, gdy spamerzy umieszczają niepożądane wiadomości w grafice. Próby zwalczania tego typu komunikatów są zazwyczaj oparte o mechanizmy maszynowego rozpoznawania tekstu. Wymagają one jednak ujednolicenia rozmiaru, stylu i rozmieszczenia symboli. Ich skuteczność jest w dużym stopniu ograniczana przez szum umieszczony w grafice.

Opatentowana technologia opiera się na probabilistycznym i statystycznym podejściu. Obecność tekstu w obrazie jest wykrywana w oparciu o rozmieszczenie graficznych wzorów słów i linii, jak i z uwzględnieniem zawartości liter i słów w tych wzorach. System jest odporny na szum i łamanie tekstu w obrębie obrazów. Metody wykrywania wierszy tekstu pozwalają skutecznie przeciwdziałać stosowanym przez spamerów technikom zaciemniania, takim jak zniekształcanie obrazu i jego obracanie. Rozpoznawanie niepożądanych treści jest ponadto oparte na porównywaniu sygnatur z szablonami spamu zawartymi w bazach danych.

Warto podkreślić, że dzięki nowej technologii można wykrywać spam w prawie każdym języku. W porównaniu do maszynowego rozpoznawania tekstu zaletą jest także niewielkie zapotrzebowanie na zasoby systemowe.

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także