Przełomowa technologia antyspamowa opatentowana

Przełomowa technologia antyspamowa opatentowana

Przełomowa technologia antyspamowa opatentowana
14.02.2009 17:00, aktualizacja: 16.02.2009 09:15

Firma Kaspersky Lab uzyskała patent na nową technologię antyspamową. Ma ona zwiększyć skuteczność filtrów wykorzystywanych do zwalczania niepożądanych wiadomości przesyłanych w postaci graficznej.

Przedstawiciele firmy Kaspersky Lab zapewniają, że opracowali przełomową technologię antyspamową. Rozwiązanie, które w połowie stycznia zostało opatentowane w Rosji, ma zdecydowanie usprawnić proces wykrywania niepożądanych wiadomości przesyłanych w postaci graficznej.

Dotychczas wykorzystywane filtry antyspamowe dość dobrze radzą sobie ze spamem w formie tekstowej. Sytuacja ulega jednak pogorszeniu, gdy spamerzy umieszczają niepożądane wiadomości w grafice. Próby zwalczania tego typu komunikatów są zazwyczaj oparte o mechanizmy maszynowego rozpoznawania tekstu. Wymagają one jednak ujednolicenia rozmiaru, stylu i rozmieszczenia symboli. Ich skuteczność jest w dużym stopniu ograniczana przez szum umieszczony w grafice.

Opatentowana technologia opiera się na probabilistycznym i statystycznym podejściu. Obecność tekstu w obrazie jest wykrywana w oparciu o rozmieszczenie graficznych wzorów słów i linii, jak i z uwzględnieniem zawartości liter i słów w tych wzorach. System jest odporny na szum i łamanie tekstu w obrębie obrazów. Metody wykrywania wierszy tekstu pozwalają skutecznie przeciwdziałać stosowanym przez spamerów technikom zaciemniania, takim jak zniekształcanie obrazu i jego obracanie. Rozpoznawanie niepożądanych treści jest ponadto oparte na porównywaniu sygnatur z szablonami spamu zawartymi w bazach danych.

Warto podkreślić, że dzięki nowej technologii można wykrywać spam w prawie każdym języku. W porównaniu do maszynowego rozpoznawania tekstu zaletą jest także niewielkie zapotrzebowanie na zasoby systemowe.

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)