Pesa Elf 2 - pierwsze wizualizacje nowego pociągu z Bydgoszczy
Pesa postanowiła pochwalić się wizualizacją wyglądu nowego pociągu Elf 2. Producent ma już na swoim koncie wyróżnienia i nagrody za design, między innymi otrzymał jedną z najważniejszych nagród tego typu - IF Desgin Award. Projektanci nie spoczęli jednak na laurach i teraz pokazują odmieniony pociąg Elf 2.
Pesa postanowiła pochwalić się wizualizacją nowego pociągu Elf 2. Producent ma już na swoim koncie wyróżnienia i nagrody za design, między innymi otrzymał jedną z najważniejszych nagród tego typu - IF Desgin Award. Projektanci nie spoczęli jednak na laurach i teraz pokazują odmieniony pociąg Elf 2.
Konieczne zmiany
Produkowane od 2010 roku Elfy są chętnie wybierane przez przewoźników regionalnych w całym kraju. Po polskich torach jeździ blisko 80 sk ładów. Przyszła jednak pora na zmiany i dopasowanie pociągów do nowych przepisów, a dokładniej do Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności. Postanowiono przy tym zmienić wygląd.
Komfort i wygoda
Elf (Electric Low Floor) to elektryczny, niskopodłogowy, komfortowy i bezpieczny pojazd dedykowany przewozom regionalnym, międzyregionalnym i aglomeracyjnym - w różnych wersjach. Rodzina Elfów może być konfigurowana w składy od 2 do 8 członów i łączyć się ze sobą. Pasażerowie otrzymują wygodne i przestrzenne wnętrze,
Prędkość 160 km/h
Drzwi pojazdu znajdujące się w strefie podłogi na wysokości 760 mm, zapewniają obsługę peronów w zakresie 300-960 mm, a z pomocą wysuwanego stopnia - również peronów niższych. Zaletą modułowej zabudowy Elfa jest możliwość aranżacji przestrzeni wielofunkcyjnych - m.in. dla dzieci, do przewozu rowerów, większego bagażu, kącika barowego, zabudowy maszyn wendingowych, biletomatów itp.
Modułowa konstrukcja
Elf 2 nie będzie miał wiele wspólnego z pociągiem dalekobieżnym, jakim jest Dart, ale będzie rozwinięciem poprzedniej konstrukcji. Pesa tak zaprojektowała pociąg, aby w zależności od potrzeb przewoźnika możliwe było zestawienie składów z minimalnie dwóch i maksymalnie sześciu członów.
jb/tech.wp.pl