Trwa ładowanie...
d35z34e

Okryto nowy rodzaj pająków. Naukowcy wiedzą, czemu nie trafili na nie wcześniej

W Australii odkryto nową grupę liczącą blisko 20 gatunków pająków. Naukowcy są pod wrażeniem ich pomysłowości. Zwierzęta potrafią bowiem budować specjalne nory z zakamuflowanym wejściem. Ułatwia im to polowania oraz zapewnia więcej bezpieczeństwa.
Pająki z rodziny Ctenizidae potrafią tworzyć wyjątkowe nory. W Australii odkryto nowy gatunek (YouTube)
d35z34e

Naukowcy odkryli nową grupę liczącą blisko 20 gatunków pająków. Są to członkowie rodziny Ctenizidae, charakteryzującej się życiem w niewielkich i znakomicie przygotowanych do egzystencji norach. Specjalnie zamaskowane wejścia ułatwiają im polowanie na swoje ofiary. Stanowią także świetny kamuflaż, dzięki czemu mają szansę ukryć się przed większym wrogiem.

Nowy gatunek został zidentyfikowany we wschodniej części Australii. Uznawane przez specjalistów za podstępne i niezwykle pomysłowe, pająki zostały sklasyfikowane jako Cryptoforis, co znaczy "tajemnicze drzwi".

d35z34e

- Niesamowicie dobrze ukryte nory, które budują pająki, różniły się od tych tworzonych przez inne gatunki we wschodniej Australii. Prawdopodobnie dlatego nigdy wcześniej nie zostały one odkryte - powiedział Jeremy Wilson, jeden z autorów badań.