Odkryto jadowitego pająka. Jego ugryzienie sprawia, że ciało zaczyna gnić

Odkryto jadowitego pająka. Jego ugryzienie sprawia, że ciało zaczyna gnić

Odkryto jadowitego pająka. Jego ugryzienie sprawia, że ciało zaczyna gnić
Źródło zdjęć: © Pixabay.com
Karolina Modzelewska
14.12.2019 20:56

Pająk tak jadowity, że jego jedno ugryzienie może doprowadzić do tragicznych zniszczeń w ludzkich tkankach. Nie jest to kolejny z pomysłów twórców filmów grozy, ale ostatnie, przerażające odkrycie naukowców.

Nowy gatunek pająka - Loxosceles Tenochtitlan został właśnie odkryty w Meksyku. Chętnie chowa się w meblach i innych ciemnych zakątkach domów, ale nie można go nazwać przyjemnym współlokatorem.

Groźne ugryzienia

Loxosceles Tenochtitlan jest bardzo jadowity. Jedno jego ugryzienie może doprowadzić do poważnych zniszczeń w ludzkim ciele. Tkanki ulegają degradacji i po prostu gniją. Na skutek kontaktu z pająkiem może dojść do martwicy skóry, która może obejmować obszar do 40 cm od miejsca ugryzienia.

Gojenie się zmian spowodowanych ugryzieniem trwa do kilku miesięcy. Jego skutki są najgorsze w przypadku dzieci. Jad pająka może dostać się do krwiobiegu i niszczyć krwinki czerwone.

Częsty gość w meksykańskim domu

Nowy gatunek pająka został odkryty przez biologa z National Autonomous University of Mexico (UNAM) Alejandro Valdez-Mondragon i jego studentki: Claudię Navarro, Karen Solis, Mayrą Cortez i Almą Juarez.

Według badaczy Loxosceles Tenochtitlan może ugryźć, kiedy poczuje się zagrożony. Zazwyczaj unika jednak kontaktu z człowiekiem i ukrywa się w szczelinach między meblami.

- Zapewniamy im temperaturę, wilgotność i pożywnie, co zachęca pająki do osiedlenia się w naszych domach i naraża na kontakt z nimi. Pełnią one jednak ważną funkcję w systemie ekologicznym – podkreślają naukowcy.