Odkryto jadowitego pająka. Jego ugryzienie sprawia, że ciało zaczyna gnić

Odkryto jadowitego pająka. Jego ugryzienie sprawia, że ciało zaczyna gnić
Źródło zdjęć: © Pixabay.com
Karolina Modzelewska

14.12.2019 20:56

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pająk tak jadowity, że jego jedno ugryzienie może doprowadzić do tragicznych zniszczeń w ludzkich tkankach. Nie jest to kolejny z pomysłów twórców filmów grozy, ale ostatnie, przerażające odkrycie naukowców.

Nowy gatunek pająka - Loxosceles Tenochtitlan został właśnie odkryty w Meksyku. Chętnie chowa się w meblach i innych ciemnych zakątkach domów, ale nie można go nazwać przyjemnym współlokatorem.

Groźne ugryzienia

Loxosceles Tenochtitlan jest bardzo jadowity. Jedno jego ugryzienie może doprowadzić do poważnych zniszczeń w ludzkim ciele. Tkanki ulegają degradacji i po prostu gniją. Na skutek kontaktu z pająkiem może dojść do martwicy skóry, która może obejmować obszar do 40 cm od miejsca ugryzienia.

Gojenie się zmian spowodowanych ugryzieniem trwa do kilku miesięcy. Jego skutki są najgorsze w przypadku dzieci. Jad pająka może dostać się do krwiobiegu i niszczyć krwinki czerwone.

Częsty gość w meksykańskim domu

Nowy gatunek pająka został odkryty przez biologa z National Autonomous University of Mexico (UNAM) Alejandro Valdez-Mondragon i jego studentki: Claudię Navarro, Karen Solis, Mayrą Cortez i Almą Juarez.

Według badaczy Loxosceles Tenochtitlan może ugryźć, kiedy poczuje się zagrożony. Zazwyczaj unika jednak kontaktu z człowiekiem i ukrywa się w szczelinach między meblami.

- Zapewniamy im temperaturę, wilgotność i pożywnie, co zachęca pająki do osiedlenia się w naszych domach i naraża na kontakt z nimi. Pełnią one jednak ważną funkcję w systemie ekologicznym – podkreślają naukowcy.