Netflix coraz dalej od konkurencji. W Polsce ogląda go 5 mln osób
Netflix cieszy się ogromną popularnością wśród Polaków. We wrześniu był najczęściej wybieraną platformą VOD, którą odwiedziło blisko 5 mln osób. Serwis zyskuje coraz większą przewagę nad swoimi konkurentami.
Serwis Netflix umacnia swoją pozycję nie tylko w Polsce, ale i na rynku globalnym. Liczby mówią same za siebie. Przykładowo w I kwartale 2020 roku Netflix zdobył 16 mln nowych użytkowników, a w II kwartale 2020 roku z serwisu na całym świecie korzystało około 193 mln osób.
Netflix umacnia pozycję lidera
Stale umacniająca się pozycja lidera na rynku VOD ma częściowy związek z pandemią i lockdownem, który zmusił wiele osób do pozostania w domu i szukania nowych źródeł rozrywki. W Polsce liczba użytkowników platformy streamingowej oscyluje w okolicach 5 milionów. To wystarczy, aby zdeklasować konkurencję.
Za Netflixem długo nie ma nic, a jak wynika z badania Gemius/PBI, plasujący się na drugim miejscu Player.pl ma "zaledwie" 2,8 mln realnych użytkowników. Na trzecim miejscu znajduje się serwis VOD wp.pl z 2,59 mln realnych użytkowników, a na czwartym TVP.pl z 2,58 mln realnych użytkowników.
Netflix ma świadomość potencjału polskiego rynku VOD, dlatego coraz częściej inwestuje we współpracę polskimi twórcami i aktorami. Wśród dzieł z polskim akcentem należy wymienić m.in. "Wiedźmin" 2. sezon, którego premiera została zaplanowana na 2021 rok, "Rojst" 2. sezon czy film "Miłość do kwadratu" w reżyserii Filipa Zylbera, których daty premier nie są jeszcze znane.