Naukowcy: Prymitywni ludzie byli leniwi i dlatego wyginęli

Naukowcy: Prymitywni ludzie byli leniwi i dlatego wyginęli

Naukowcy: Prymitywni ludzie byli leniwi i dlatego wyginęli
Źródło zdjęć: © magSpace
13.08.2018 12:39, aktualizacja: 13.08.2018 13:35

Homo erectus, czyli człowiek wyprostowany lub też pitekantrop – kopalny gatunek ludzi, najbliższy do naszego. Pierwsze ślady homo erectus pochodzą sprzed ponad miliona lat, a ostatni przedstawiciele tego gatunku zmarli co najmniej 50 tysięcy lat temu. Naukowcy z Australii, którzy przeprowadzili serię wykopalisk archeologicznych, odkryli, jak umarli nasi najbliżsi przodkowie.

Homo erectus, gatunek uważany za najbliższy do Homo sapiens, częściowo wyginął, ponieważ był leniwy. Takie jest odkrycie grupy naukowców z New Australian National University. Ostatnie wykopaliska w Arabii Saudyjskiej zamieszkanej dawno, dawno temu przez prymitywnych ludzi odkryły nowe, ciekawe szczegóły ich bytu. Jest to nowy pogląd na kwestie zdobycia przewagi Homo sapiens nad starszym rodzajem człowieka.

Naukowiec z UNSW, doktor Ceri Shipton, opublikował artykuł, o tym, że nasi poprzednicy używali pewnej strategii, aby przeżyć. Ich problem polegał na tym, że była to strategia "najmniejszego wysiłku". Można to dostrzec w jakości ich kamiennych narzędzi, które zostały odnalezione w trakcie wykopalisk. "Wydaje się, że naprawdę nie zmuszali się, by zrobić coś więcej" – mówi Shipton. "Nie mam poczucia, że oni chcieli odkrywać coś, eksplorować świat. Oni nie pragnęli podróżować, jak my tego chcemy”.

Homo erectus nie byli zbyt pracowici, ani nie dążyli do dostrzegać jakości swoich wyrobów. Zamiast tego, według Shiptona, oni po prostu łapali to, co było w pobliżu. "Aby zrobić swoje kamienne narzędzia, wykorzystywali prawdopodobnie wszystkie kamienie, które mogli znaleźć wokół swojego obozu. Te narzędzia są znacznie niższej jakości, niż te, które używali ich potomkowie" - powiedział.