NASA. Odkryto egzoplanetę z trzema słońcami

NASA. Odkryto egzoplanetę z trzema słońcami

NASA. Odkryto egzoplanetę z trzema słońcami
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Karolina Modzelewska
29.07.2019 09:49, aktualizacja: 29.07.2019 14:10

NASA, dzięki zaawansowanemu technologicznie teleskopowi TESS odnajduje kolejne egzoplanety. Nowym odkryciem jest LTT 1445Ab, posiadająca trzy słońca. Wszystkie z nich to czerwone karły. Nie jest to jednak najciekawsza informacja na temat ostatnich odkryć naukowców.

Wykorzystanie teleskopu kosmicznego TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite), pozwala na gromadzenie coraz większej wiedzy na temat egzoplanet. Dzięki niemu NASA, odkrywa kolejne planety spoza Układu Słonecznego. Najnowszym odkryciem jest LTT 1445Ab.

Z powierzchni LTT 1445Ab widać trzy słońca. Planeta orbituje tylko wokół jednej z gwiazd (dzieje się to co 5 dni), jednak dwie pozostałe znajdują się w niewielkiej odległości. Dane pozyskane dzięki TESS, wskazują, że planeta jest skalista, a jej masa może być 8 raz większa niż masa Ziemi.

Podobnie z jej wielkością. Zdaniem naukowców z NASA, LTT 1445Ab jest większa od Ziemi o około 1/3. Na jej powierzchni panuje wysoka temperatura, osiągająca 160°C. Wynika to z bliskości czerwonych karłów, które ogrzewają jej powierzchnię.

Astronomowie podejrzewają, że LTT 1445Ab posiada atmosferę. Jeżeli okaże się to prawdą, egzoplaneta zostanie wykorzystana do testowania narzędzi kosmicznych. Mowa tutaj przede wszystkim o urządzeniach, które NASA wykorzystuje do poszukiwania gazów, takich jak metan czy dwutlenek węgla.