Microsoft odsłania kolejne karty
Microsoft ujawnił nowe szczegóły dotyczące swoich najnowszych produktów mobilnych: Marketplace oraz Windows Mobile 6.5. Wśród nich znalazły się m.in. informacje na temat możliwości oraz warunków aktualizacji oprogramowania w urządzeniach pracujących pod kontrolą systemu Windows Mobile 6.1 do najnowszej wersji 6.5.
Microsoft ujawnił nowe szczegóły dotyczące swoich najnowszych produktów mobilnych: Marketplace oraz Windows Mobile 6.5. Wśród nich znalazły się m.in. informacje na temat możliwości oraz warunków aktualizacji oprogramowania w urządzeniach pracujących pod kontrolą systemu Windows Mobile 6.1 do najnowszej wersji 6.5.
Aktualizacja systemu Windows Mobile 6.1 do wersji 6.5 możliwa będzie tylko w tych urządzeniach, które posiadają procesor taktowany zegarem o częstotliwości przynajmniej 400 MHz oraz minimum 128 MB pamięci RAM. Nie oznacza to jednak, że wszystkie takie urządzenia automatycznie otrzymają taką możliwość. Wszystko będzie zależeć od producentów urządzeń, którzy sami podejmą decyzję o możliwości aktualizacji oprogramowania w swoich produktach.
Nowy mobilny system Microsoftu, Windows Mobile 6.5, ma się pojawić na rynku w IV kwartale b.r. Wraz z jego premierą dostępne będzie kilka komponentów, które wcześniej były nieobecne w produktach firmy z Redmond. Tematy graficzne oraz kolorystyka nowego Windowsa zostały zaprojektowane przy współpracy z Design Museum, czyli znajdującego się w Londynie muzeum poświęconemu wzornictwu XX i XXI wieku. Dołączyła do niego również Council of Fashion Designers of America, czyli organizacja non-profit zrzeszająca amerykańskich projektantów mody i akcesoriów. Jeśli jednak komuś nie spodobają się zaproponowane wzory, będzie mógł skorzystać z narzędzia pozwalającego stworzyć swój własny projekt tematu graficznego.
Również zapowiadany od pewnego czasu Marketplace, czyli sklep Microsoftu oferujący treści mobilne, doczeka się kilku zmian. Według najnowszych informacji projekt ten poparło już ponad 25 producentów dostarczających treści multimedialne i rozrywkowe. Wśród nich znalazły się m.in. EA Mobile, Facebook, Gameloft MySpace, Namco, Pandora czy Sling Media. Tym razem producenci będą mogli umieszczać dowolną ilość swoich produktów bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów.
Wszystkie treści dostępne w Marketplace będzie można zamówić zarówno z poziomu telefonu, jak i strony WWW. Dla wygody użytkownika ich kopie będą przechowywane na jego koncie. Zapłata za nie będzie możliwa zarówno za pomocą karty kredytowej, jak i wraz z rachunkiem od operatora, na którym będą wyszczególnione zakupy dokonane w sklepie Microsoftu. Jeśli zakupiona przez użytkownika treść nie przypadnie mu do gustu, wtedy będzie on miał możliwość jej zwrotu w ciągu 24 godzin od chwili nabycia. W takim przypadku zostaną mu zwrócone całkowite koszty jej zakupu.