Mastercard testuje płatność poprzez mrugnięcie
Rosyjscy klienci Mastercard już wkrótce mogą opłacać swoje zakupy, mrugając w kamerę. Jesienią zaczną się testy nowej technologii Selfie Pay. Przy dobrych wiatrach technologia zostanie wprowadzona globalnie.
23.07.2018 09:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
O tym, że technologia trafiła do Europy, poinformował Michail Fedosejew, dyrektor działu rozwoju biznesu i płatności cyfrowych Mastercard. Cały proces transakcji ma być bardzo prosty. System wykorzystuje kamerkę telefonu, z której obraz poddawany jest analizie. W przypadku pozytywnej weryfikacji twarzy właściciela konta, operacja zostaje zatwierdzona. „Osoba wybiera jakąkolwiek aplikację, która włącza tryb kamery, robi selfie podczas którego mruga, a następnie kamera będzie się włączała za każdym razem, gdy dojdzie do płacenia” – mówi Fedosejew.
W 2016 roku mówiło się już o Selfie Pay, które z zasady było prototypem tej technologii, którą zaproponował Fedosejew. Wtedy Selfie Pay testować mieli obywatele Austrii, Belgii, Czech, Danii, Finlandii, Niemiec, Węgier, Holandii, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Według danych, które podał, po zakończeniu testów, 94% europejskich klientów wypowiedziało się pozytywnie o nowej technologii. Testy też pokazały dobre wyniki w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Holandii. Skoro Selfie Pay przyjęła też Rosja, mamy nadzieję, że do testów przystąpią kolejne kraje, w tym Polska.
Mastercard już od kilku lat szuka nowych sposobów płatności cyfrowych. Pomimo czytnika linii papilarnych, który też obecnie testuje Mastercard, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wprowadzono kartę z wbudowanych kompasem. Wskazuje on Mekkę – kierunek, w którym muzułmanin powinien zwracać się podczas modlitwy.
Rewolucyjne technologie Mastercard dopiero przechodzą fazę testów. Natomiast już dziś możemy skorzystać z istniejących sposobów płatności. Już od miesiąca w Polsce działa system płatności Apple Pay. Wśród banków, które wprowadziły te usługę, są: Alior Bank, Bank Pekao S.A., Bank Zachodni WBK, BGŻ BNP Paribas, Getin Noble Bank, mBank, Raiffeisen Polbank.