Ludzie przestali kupować telewizory - będą mega promocje
02.06.2015 15:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Telewizory to największa część rynku sprzętu RTV, dlatego są w centrum uwagi nie tylko producentów,ale i detalistów. Bieżący rok nie zapowiadał się dobrze i ostatnie dane potwierdzają, iż rynek się kurczy. Według firmy DisplaySearch w kwietniu przychody ze sprzedaży paneli spadły o 8 proc.
Wśród detalistów nastroje są raczej ponure. *"W najbliższym czasie pewnie zacznie się wysyp promocji, ponieważ zainteresowanie telewizorami spada. Rośnie tylko w przypadku najdroższych modeli, ale na razie nie one odpowiadają za największą część zakupów" *- mówi przedstawiciel jednego z e-sklepów z elektroniką. Sprzedaż paneli spadła już o 8 proc. Za taką sytuację odpowiada po części mniejsza niż w poprzednich latach ilość dużych imprez sportowych. To one w dużej części napędzały sprzedaż nowych odbiorników.
Producenci także przyznają, że ostatnie miesiące nie były najlepsze. "W pierwszym kwartale 201. r. popyt na telewizory utrzymywał się na porównywalnym poziomie co w tym samym okresie roku poprzedniego. Jednak tygodnie kwietniowe i majowe przyniosły już kilkunastoprocentowe spadki popytu zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym, przy jednoczesnym wzroście średniej ceny sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym" - mówi Marcin Kubiszak, category manager HE w LG Electronics.
Dla przeciętnego konsumenta oznacza to spadek cen dostępnych modeli, większą dostępność ofert łączonych np. "kup telewizor, a kino domowe dostaniesz gratis", a także szybszą niż spodziewana obniżkę cen najnowszych i najbardziej zaawansowanych modeli. Jeśli ktoś zamierza kupić w tym roku telewizor, warto poczekać kilka tygodni i kupić go znacznie taniej.
PAP/WP.PL