Komu użytkownicy Kickstartera najchętniej dają miliony dolarów
02.11.2016 | aktual.: 03.11.2016 14:02
Kickstarter to miejsce, dzięki któremu spełnić mogą się genialne idee, zaskakujące koncepcje i po prostu… głupie pomysły. Jednym z głośniejszych projektów, który zebrał zadziwiająco dużo pieniędzy była sałatka ziemniaczana, na którą Zack Brown dostał ponad 55 tysięcy dolarów. My przyglądamy się projektom, które zebrały najwięcej funduszy w historii działania serwisu.
Smartwatche Pebble - 43 385 674 dolarów
Produkująca smartwatche firma Pebble wie, jak wykorzystać fenomen crowdfundingu. Trzy z czterech najbardziej zyskownych kampanii na Kickstarterze należą właśnie do niej. Na pierwszym, trzecim i czwartym miejscu znajdują się zegarki Pebble. Firma w trzech kampaniach zebrała w sumie ponad 43 miliony dolarów, stając się niekwestionowanym rekordzistą Kickstartera. Smartwatche Pebble różnią się od tych produkowanych np. przez Apple'a czy Samsunga tym, że nie mają dotykowego ekranu i używają e-papieru do wyświetlania godziny i informacji z połączonego z nimi telefonu. Dzięki temu ich bateria wytrzymuje nawet ponad tydzień.
Lodówka turystyczna Coolest - 13 285 226 dolarów
Na drugim miejscu, pomiędzy zegarkami, znalazła się turystyczna lodówka XXI wieku. Coolest spokojnie mogłaby być pierwszą na świecie smartlodówką turystyczną, gdyby taki termin istniał. Coolest to lodówka, blender do lodu, głośniki bluetooth, ładowarka USB, podświetlenie LED, deska do krojenia, pojemnik na sztućce i talerze w jednym. I to wszystko na kołach. Jest to zdecydowanie mercedes wśród lodówek turystycznych.
Najlepsza na świecie kurtka turystyczna - 9 192 055 dolarów
Piąte miejsce przypadło „Najlepszej na świecie kurtce turystycznej”. Projektantom udało się zmieścić w niej zaskakująco dużo kieszeni, gadżetów i zastosowań. Do dyspozycji mamy kieszenie na: słuchawki, telefon, paszport, okulary, tablet, napój i przenośną ładowarkę. W kołnierzu kurtki znajduje się dmuchana poduszka, a w kapturze maska na oczy, dzięki czemu właściciel może zdrzemnąć się w samolocie, pociągu czy autobusie. Dodatkowo w rękawach wszyte są rękawiczki, a w suwaku ukryte zostało połączenie rysika z długopisem. Takiej kurtki nie powstydziłby się nawet kreskówkowy Inspektor Gadżet.
Gra „Eksplodujące kociaki” - 8 782 571 dolarów
„Exploding Kittens” (czyli „Eksplodujące Kociaki”) to, zgodnie ze słowami twórców: "karciana wersja rosyjskiej ruletki". Stworzona przez trzech znajomych rozrywka w ciągu miesiąca zebrała ponad 8 milionów 700 tysięcy dolarów z planowanych... 10 tysięcy.
Konsola do gier „OUYA” - 8 596 474 dolarów
OUYA powstała jako tania (cena poniżej 100 dolarów) konsola do gier dla niewymagających graczy. Miała być alternatywą dla mainstreamowych konsol Microsoftu i Sony. Oparta była na systemie Android i mogła być dowolnie modyfikowana przez użytkowników. Gry na konsolę OUYA musiały być całkowicie lub w części darmowe. W 2012 projekt zebrał ponad 8,5 miliona dolarów (z planowanych 950 tysięcy), a rok później pierwsze egzemplarze trafiły do osób, które wsparły kampanię. Zainteresowanie konsolami OUYA okazało się jednak niewystarczające i w 2015 firma została przejęta przez producenta akcesoriów do gier – firmę Razer.
Torby i plecaki „Everyday” - 6 565 782 dolarów
Firma Peak Design stworzyła swoje produkty przede wszystkim z myślą o fotografach, dla których organizacja w plecaku czy torbie jest bardzo ważna. W reklamie produktu możemy zobaczyć, jak zastosowanie sprytnych kieszonek i licznych suwaków ułatwia pracę i wypoczynek.
Fidget Cube – 6 465 690 dolarów
Czy łapiesz się na tym, że bezwiednie klikasz długopisem, machasz nogą albo stukasz palcami o stół? A może ktoś z twoich współpracowników ma takie nawyki i doprowadzają cię one do szału? Na pomoc przychodzi „Fidget Cube”. To mała plastikowa kostka z przyciskami, suwakami i pokrętłami, które wyciszą naszą nerwowość i pozwolą skupić się na pracy i nauce. Chociaż producenci tego wynalazku sami nie podchodzą do niego na 100 procent poważnie, to zebrali na niego prawie 6 i pół miliona dolarów.
Gra wideo „Shenmue 3” - 6 333 295 dolarów
"Shenmue 3" to kontynuacja, określanej mianem kultowej, serii gier RPG. Pierwsza część, wydana w 1999 roku, była najdroższą grą w tamtym czasie. Seria zyskała wielu oddanych fanów, którzy z utęsknieniem czekali na jej trzecią część. Ta jednak utknęła w fazie produkcji na 10 lat. Szansa na to, aby w końcu powstała, pojawiła się w 2015 roku, gdy jej twórca, Yu Suzuki, ogłosił kampanię na Kickstarterze. Ta trzykrotnie przebiła zaplanowane 2 miliony dolarów. Gra ma zostać wydana pod koniec 2017 roku.
Pono Music - 6 225 354 dolary
Pono Music to odtwarzacz muzyki, który ma dostarczać dźwięk najwyższej jakości. Firma została założona przez muzyka Neila Younga, którego celem jest stworzenie alternatywy dla popularnych formatów muzyki typu mp3, które są według niego słabej jakości i nie oddają muzyki tak, jak chcą tego twórcy. Pono music to także aplikacja, w której można kupować albumy w jakości 192 khz/ 24 bit oraz sklep z akcesoriami do playera.