Jak tworzyć atrakcyjną treść na TikToku? Ekspertom udało się to zbadać

TikTok zdobywa coraz większe uznanie użytkowników na całym świecie, a do lutego aplikacja odnotowała ponad 113 mln pobrań. Eksperci zbadali, jakie nagrania są najatrakcyjniejsze dla użytkowników i jak tworzyć treść, która przyciągnie innych.

Jak tworzyć atrakcyjną treść na TikToku? Ekspertom udało się to zbadać
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Aplikacja TikTok obecnie dostępna jest w 150 krajach, w 75 językach. Cieszy się od dawna popularnością wśród nastolatków, jednak coraz częściej zaglądają do niej również starsze osoby. Duży wpływ na zainteresowanie aplikacją mają charakterystyczne dla niej formaty np. lip-sync, transition, comedy duet, tutorial (DIY) czy live.

TikTok charakteryzują krótkie treści - materiały wideo są znacznie krótsze od tych, które trafiają na inne serwisy społecznościowe. Jak wynika z najnowszych badań agencji GetHero, trwają one zazwyczaj nie dłużej niż 16 sek, a ponad 94 proc. udostępnionych na platformie filmów trwa do 30 sekund.

Jak potwierdzają badania, to właśnie te krótkie formy przyciągają największą uwagę na TikToku. Muszą być one zaskakujące, pełne treści a jednocześnie krótkie:

- Zauważyliśmy również, że próg tolerancji użytkowników dotyczący długości materiałów kończy się na 30 sekundach. W przypadku dłuższych treści trudniej jest utrzymać uwagę widza. Materiały takie muszą być zaskakujące i przemyślane, aby nie zanudzić odbiorców - - mówi Magdalena Wysocka, project manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie TikTok.

Sami twórcy aplikacji dokładają starań, by zwiększyć atrakcyjność TikToka poprzez wprowadzanie nowych funkcji. Jedną z nich jest Voiceover - możliwość dodawania do materiału mówionej ścieżki dźwiękowej na etapie jego montażu.

- Duży wpływ na rozwój aplikacji mają także popularni twórcy internetowi - sami wyznaczają trendy, które wzbudzają zainteresowanie pozostałych użytkowników - czytamy w materiałach opublikowanych przez GetHero.

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)