Ile zarabiają agencje marketingowe w Polsce?

Ile zarabiają agencje marketingowe w Polsce?

Ile zarabiają agencje marketingowe w Polsce?
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com | Interaktywnie.com
11.06.2019 13:30

Aż 109 mln zł netto przychodów odnotowała agencja, która znalazła się na pierwszy miejscu zestawienia przygotowanego przez Interaktywnie.com. Firma ta zatrudniała 390 osób. Czy to wyjątek, czy reguła na rynku marketingowym? Sprawdzamy.

Branżowy portal o marketingu – Interaktywnie.com – jak co roku przygotował zestawienie wyników finansowych agencji marketingowych.

Całe opracowanie w pdf można pobrać bez opłat tutaj.

Mimo że ekonomiści wieszczą początek gospodarczego spowolnienia, rynek reklamy jest spokojny i się rozwija. Można się spodziewać mniejszej dynamiki wzrostów wydatków na reklamę, ale wciąż jednak wydatków. Agencje, które zdecydowały się podzielić swoimi wynikami finansowymi, również nie mają powodów do narzekań. Zdecydowana większość z nich zdołała w 2018 roku zwiększyć zarówno przychody, jak i zatrudnienie.

Zestawienie powstało w oparciu o zadeklarowane dane agencji, które zdecydowały się nimi dobrowolnie podzielić. Nie ma więc w nim tych agencji, które nie zdecydowały się wypełnić ankiety albo podały w niej niekompletne dane (np. te dotyczące jedynie liczby pracowników). W zestawieniu zostały uwzględnione te podmioty, które podały przynajmniej wysokość przychodów w 2018 roku.

Poniższe zestawienie w żadnym razie nie powinno więc być traktowane jak ocena jakości usług oferowanych przez wymienione w nim agencje, ani nawet ich biznesowej kondycji. Nie są one również danymi tożsamymi z tymi, które spółki prawa handlowego zobowiązane są podawać w oficjalnych sprawozdaniach finansowych – są natomiast podanymi przez nie skonsolidowanymi informacjami o tym, jakie przychody i zyski wygenerowała dana marka.

Obraz
© Interaktywnie.com

Interaktywnie.com nie bierze odpowiedzialności za ich poprawność i zgodność ze stanem faktycznym.

Wielokrotnie otrzymywaliśmy od agencji informacje, że inwestycje czynione w 2018 roku mogą zaburzać rzeczywisty obraz sytuacji. Zestawienie warto traktować poglądowo z uwzględnieniem informacji zawartych w kolejnych rozdziałach, w których piszemy o trendach na rynku, ciekawych realizacjach, wygranych konkursach oraz ważnych dla branży wydarzeniach.

Źródło artykułu:interaktywnie.com
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)