Facebook skupi się na lokalnych wiadomościach
Kiedyś internet był oknem na świat, teraz ma pozwolić lepiej dostrzec, co dzieje się wokół nas. Facebook chce skupić się na lokalnych wydarzeniach.
30.01.2018 | aktual.: 30.01.2018 10:44
Facebook się zmienia. Niedawno zapowiedziana zmiana sprawi, że na tablicy zobaczymy więcej postów od rodziny i znajomych, zamiast wpisów np. od wielkich firm. “Facebook powstał, aby zbliżać ludzi do siebie” - tłumaczono w komunikacie. Kolejna nowość jest dowodem na to, że dla Facebooka to teraz cel numer jeden.
Algorytmy mają premiować treści dotyczące wydarzeń z naszej okolicy. Lepiej widoczne będą wiadomości związane z naszym miejscem zamieszkania. “Ludzie, którzy wiedzą, co się wokół nich dzieje, częściej się angażują i pomagają” - twierdzi Mark Zuckerberg.
Zdaniem szefa Facebooka, zmiana ma pozwolić budować mniejsze społeczności, co w przyszłości być może doprowadzi do zmniejszenia podziałów. Zaangażowanie się we wspólną sprawę - jaką jest osiedle czy miejscowość, w której się mieszka - pozwoli zapomnieć np. o sporach, kto był lepszym prezydentem kraju. A przynajmniej taką Facebook ma nadzieję. Tylko żeby zachęcić do zainteresowania się okolicą, najpierw trzeba wiedzieć, co się w niej dzieje. I właśnie o to ma portal zadbać.
Zmianę najpierw dostrzegą użytkownicy w Stanach Zjednoczonych. Z czasem nowość pojawi się również u nas.
Warto przypomnieć, że inną nowością, która wpisuje się w bieżącą filozofię Facebooka, jest serwis z ogłoszeniami. Idea, by w okolicy można było szybko i łatwo kupić bądź sprzedać przedmioty, również “łączy” nas z mniej lub bardziej oddalonymi sąsiadami.
Zobaczymy, czy wkrótce misja Facebooka się powiedzie i serwis stanie się "żywszy" i bardziej "ludzki". Mamy się na nim czuć jak w gronie znajomych - zapowiadają twórcy.