Elon Musk odkrywa kolejne tajemnice SpaceX. Tym razem pokazuje wnętrze prototypu Starship [Wideo]

Źródło zdjęć: © Getty Images | Kevork Djansezian / Stringer
Karolina Modzelewska
02.10.2019 09:26, aktualizacja: 02.10.2019 09:46

Dyrektor generalny Space X pokazał ogromne, niedokończone wnętrze gigantycznego prototypu statku kosmicznego, który w niedalekiej przyszłości pozwoli nawet 100 osobom polecieć na Księżyc i Marsa.

Elon Musk pochwalił się wnętrzem prototypu Starship w wideo opublikowanym na Twitterze. Rakieta, która ma wozić ludzi na Marsa będzie miała około 50 metrów. Jest to wielkość dwa razy większa niż w przypadku rakiety Saturn V NASA, znanej z tego, że zabrała amerykańskich astronautów na Księżyc podczas misji Apollo.

Starship: Wszechobecna stal

Obecnie prototyp statku kosmicznego przypomina gigantyczną rurę ze stali nierdzewnej z zamontowanymi masywnymi zbiornikami i nadprożami w stożku nosowym oraz trzema silnikami Raptor z tyłu. Cztery płetwy wzdłuż boku rakiety pomogą jej bezpiecznie wylądować.

W nadchodzących miesiącach Starship przejdzie szczegółowe testy, które zweryfikują bezpieczeństwo statku kosmicznego i jego wytrzymałość.

Elon Musk: Będą zmiany

- Silnik ma tak dużą moc, że w wielu miejscach jest blisko granicy wytrzymałości materiałów znanej z fizyki – napisał Elon Musk na swoim Twitterze.

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny Starship, Elon Musk zapewnia, że "wersja produkcyjna będzie o wiele bardziej dopracowana niż ten prototyp, ale nadal przyjemnie go zobaczyć".

Źródło; Futurism, Cnet