Elektryczny "Gagarin" już jeździ. Nowe życie starej radzieckiej lokomotywy
Stara lokomotywa spalinowa ST44 została przebudowana. Dawny "Gagarin" to dziś Edgar. Zmieniła się nie tylko nazwa.
15.03.2019 | aktual.: 15.03.2019 13:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rail Polska wprowadziła do eksploatacji swoją lokomotywę elektryczną 207E - informuje serwis rynek-kolejowy.pl.
Jak podkreśla przewoźnik, to pierwsza w Polsce lokomotywa spalinowa ST44 przerobiona na elektryczną. Dawny "Gagarin" jest dzisiaj elektryczny i nazywa się Edgar.
Pojazd nadaje się do pracy "w warunkach wielokrotnych rozruchów i relatywnie niskich prędkości, charakterystycznych dla wysoko obciążonych odcinków linii".
Lokomotywa 207E została zaprezentowana w 2017 roku. Rok temu przewoźnik przeprowadzał testy maszyny. Teraz już pojazd wszedł do normalnej eksploatacji.
Skąd pomysł, by tchnąć życie w starą radziecką maszynę? Jak nie wiadomo, o co chodzi, to o pieniądze. "Cena 207E to około połowy ceny naszej konkurencji" mówili przedstawiciele Rail Polska, gdy po raz pierwszy pokazywali pojazd.
W planach Rail Polska jest włączenie do użytku kolejnych zmodernizowanych maszyn. Modernizacja była naprawdę gruntowna, bo z oryginalnego składu niewiele zostało.
Dobrze widzieć stare maszyny w użytku. Niestety nie zawsze drugie życie lokomotyw jest możliwe. Przekonaliśmy się o tym niedawno, gdy PKP Cargo wystawiło na sprzedaż wraki aż 159 pojazdów.