Elektryczny "Gagarin" już jeździ. Nowe życie starej radzieckiej lokomotywy

Elektryczny "Gagarin" już jeździ. Nowe życie starej radzieckiej lokomotywy
Źródło zdjęć: © Wikipedia | Maciek Kwiatkowski
Adam Bednarek

15.03.2019 12:54, aktual.: 15.03.2019 13:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Stara lokomotywa spalinowa ST44 została przebudowana. Dawny "Gagarin" to dziś Edgar. Zmieniła się nie tylko nazwa.

Rail Polska wprowadziła do eksploatacji swoją lokomotywę elektryczną 207E - informuje serwis rynek-kolejowy.pl.

Jak podkreśla przewoźnik, to pierwsza w Polsce lokomotywa spalinowa ST44 przerobiona na elektryczną. Dawny "Gagarin" jest dzisiaj elektryczny i nazywa się Edgar.

Pojazd nadaje się do pracy "w warunkach wielokrotnych rozruchów i relatywnie niskich prędkości, charakterystycznych dla wysoko obciążonych odcinków linii".

Lokomotywa 207E została zaprezentowana w 2017 roku. Rok temu przewoźnik przeprowadzał testy maszyny. Teraz już pojazd wszedł do normalnej eksploatacji.

Skąd pomysł, by tchnąć życie w starą radziecką maszynę? Jak nie wiadomo, o co chodzi, to o pieniądze. "Cena 207E to około połowy ceny naszej konkurencji" mówili przedstawiciele Rail Polska, gdy po raz pierwszy pokazywali pojazd.

W planach Rail Polska jest włączenie do użytku kolejnych zmodernizowanych maszyn. Modernizacja była naprawdę gruntowna, bo z oryginalnego składu niewiele zostało.

Dobrze widzieć stare maszyny w użytku. Niestety nie zawsze drugie życie lokomotyw jest możliwe. Przekonaliśmy się o tym niedawno, gdy PKP Cargo wystawiło na sprzedaż wraki aż 159 pojazdów.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (2)
Zobacz także