Dobiega koniec ery drukarek. Ludzie przestają je kupować

Dobiega koniec ery drukarek. Ludzie przestają je kupować
Źródło zdjęć: © André Karwath / CC / wikimedia commons

29.07.2014 13:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Producenci przekonują, że druk jeszcze nie umarł, ale klienci kupują
coraz mniej urządzeń. Cała nadzieja w przedsiębiorcach - informuje "Puls Biznesu".

Od kilku lat sprzedaż drukarek w Polsce spada. W ubiegłym roku zniżki wyhamowały, a w niektórych segmentach rynku pojawiły się nawet zwyżki. Wszyscy liczyli, że w tym roku na rynku drukarek nastąpi przełom. Nadzieje okazały się płonne.

"Znacząco zrewidowaliśmy nasze prognozy w dół. Spadek na rynku urządzeń drukujących w pierwszej połowie 201. r. okazał się jeszcze większy, niż przewidywaliśmy" - przyznaje Przemek Kowalski, analityk IDC.

W ubiegłym roku sprzedaż drukarek atramentowych nieoczekiwanie poszła w górę po pięciu latach zniżek. Ten rok przyniósł jednak powrót negatywnego trendu. Za obecny kryzys odpowiada właśnie technologa atramentowa, a także słaba sprzedaż najtańszych urządzeń laserowych adresowanych głównie do segmentu konsumenckiego.

Producenci drukarek nie załamują rąk - liczą, że to co tracą na rynku klientów indywidualnych, uda im się odzyskać na rynku biznesowym. "Część producentów zmieniła w ostatnim czasie strategię i nie jest zainteresowana walką o klientów w segmencie najtańszych urządzeń. Stawia na firmy" - twierdzi Przemek Kowalski

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (3)
Zobacz także