Trwa ładowanie...
d1ad272

Często sięgasz po alkohol? Naukowcy odkryli zaskakującą przyczynę

Badacze sprawdzili, czy istnieje związek pomiędzy wielkością mózgu a ilością wypijanych trunków. Czy ich odkrycie zmieni dotychczasowe spojrzenie na pice napojów wyskokowych?
Jak ilość spożywanego alkoholu wpływ na ludzki mózg?
Jak ilość spożywanego alkoholu wpływ na ludzki mózg? (East News, Fot: Piotr Kamionka/REPORTER)
d1ad272

Artykuł opublikowany na łamach "Biological Psychiatry" opisuje związek istniejący między ilością spożywanego alkoholu, a objętością istoty białej i szarej w mózgu. Są to podstawowe elementy ośrodkowego układu nerwowego.

Jak alkohol wpływa na nasz mózg?

Zdaniem badaczy z Uniwersytetu Washingtona w St. Louis i Uniwersytetu Duke w Karolinie Północnej, większa ilość spożywanego alkoholu nie ma wpływu na mniejszą objętość mózgu. Jak czytamy na portalu Twoja Medycyna, jest "wręcz odwrotnie – osoby z przyczyn genetycznych posiadające mniejsze mózgi po prostu częściej popadają w alkoholizm".

d1ad272

Naukowcy wykorzystali trzy niezależne badania obrazowania mózgu, aby zweryfikować przyjęte twierdzenia. W każdym z nich porównywano zachowania związane z alkoholem u różnych osób. Łącznie w badania uwzględniono informacje dotyczące 2423 osób.

Rola czynników genetycznych, a ilość spożywanego alkoholu

Przeprowadzone badanie pozwoliło obalić mit, jakoby nadużywanie alkoholu prowadziło do zmniejszenia objętości mózgu. Nie ma ono na to wpływu, ponieważ za wielkość istoty białej i szarej odpowiada genetyka. Wynika z niego jednak, że osoby posiadające mniejsze mózgi częściej piją napoje wyskokowe.

Źródło: Twoja Medycyna, Medical News Today