ycipk-2upzos

Zaskakujące odkrycie w mózgu człowieka. Potrafimy wykrywać pole magnetyczne

Naukowcy z dwóch uniwersytetów przeprowadzili sensacyjne badania. Udowodnili, że mózg człowieka potrafi wykrywać pole magnetyczne. To odkrycie może postawić wiele pytań i przynieść wiele odpowiedzi na to, jak ludzie migrowali po Ziemi i dlaczego.
Możliwości mózgu człowieka po raz kolejny zaskoczyły naukowców
Możliwości mózgu człowieka po raz kolejny zaskoczyły naukowców (Pixabay.com)
ycipk-2upzos

Ziemskie pole magnetyczne chroni wszystkie gatunki żyjące na Ziemi, przed śmiertelnie niebezpiecznym wpływem promieniowania kosmicznego. Gdyby nie ono, nie byłoby życia na naszej planecie. Ale to nie jedyna jego funkcja.

Niektóre gatunki zwierząt potrafią wykrywać pole magnetyczne. Są to w większości te stworzenia, które migrują podczas zmian pór roku. Wykorzystują ziemskie pole magnetyczne jako rodzaj kompasu. Według ostatnich badań, naukowcy stwierdzili, że mózg człowieka również potrafi wykrywać te fale.

Człowiek też wyczuwa pole magnetyczne

ycipk-2upzos

Naukowcy z California Institute of Technology (Caltech) oraz z Uniwersytetu w Tokio przeprowadzili badanie na 34 ochotnikach. Uczestnicy pochodzili z różnych grup etnicznych oraz wiekowych. Specjalnie, aby wykluczyć możliwość ewentualnego uwarunkowania genetycznego.

Podczas trwania sesji badawczej, uczestnicy byli pozostawiani w ciemnościach. Teoretycznie, ich mózgi nie powinny wykazywać większej aktywności. Jednak u wielu uczestników zauważono zmiany w falach mózgowych korelujące ze zmianami pola magnetycznego wokół nich.

Komora, w której znajdowali się uczestnicy była wyposażona w kwadratowe cewki. Naukowcy przepuszczali przez nie prąd, co powodowało zmiany pola magnetycznego w pomieszczeniu. Starali się dostosować je do poziomu wytwarzanego przez pole magnetyczne Ziemi.

Badanie wykazało silne reakcje na zmiany pola magnetycznego u czterech osób. Obserwowane fale mózgowe alfa zmniejszyły wówczas amplitudę aż o 60 procent. Ale, co ciekawe, pole magnetyczne musiało przesuwać się z północnego wschodu na północny zachód, nie inaczej.

ycipk-2upzos

Zobacz też: Pole magnetyczne znacznie przyśpieszyło. Zmiany odczujecie nawet w smartfonach

U kilku innych uczestników zauważono bardzo podobne, ale słabsze reakcje. Pojawiły się podczas zmiany kierunku pola magnetycznego z północy na południe. Naukowcy przeprowadzili na tych samych uczestnikach test kilka tygodni później. Wyniki były identyczne, co potwierdzało ich zdolność do wykrywania pola magnetycznego.