Będą dzwonić i zapraszać na szczepienie. Nowa taktyka NFZ
NFZ będzie dzwonić do pacjentów i zapraszać ich na szczepienie przeciwko COVID-19. Taki jest najnowszy pomysł na przyspieszenie tempa szczepień w Polsce. Ma to pomóc osobom wykluczonym technologicznie.
Choć wydawać by się mogło, że tempo szczepień w Polsce nie jest złe, Narodowy Fundusz Zdrowia chce je jeszcze bardziej podkręcić, by Polska jak najszybciej zyskała odporność stadną. O uruchomieniu specjalnego call center powiadomił minister zdrowia Adam Niedzielski podczas piątkowej konferencji w Białymstoku.
Zgodnie z planami Narodowego Funduszu Zdrowia, wykonanych ma zostać około milion telefonów. Mają one posłużyć zachęceniu niezdecydowanych do zarejestrowania się na szczepienie przeciwko koronawirusowi.
Nowy pomysł NFZ ma dotyczyć przede wszystkim osób, które z różnych względów nie mogły zarejestrować się na szczepienie. Dotyczy to między innymi osób starszych czy też tych, którzy nie posiadają dostępu do internetu.
Pracownik call center będzie mógł od razu zarejestrować chętnego na szczepienie. Jeśli tylko rozmówca wyrazi zgodę i chęć, w trakcie rozmowy będzie mógł ustalić dogodne miejsce i termin szczepienia przeciwko COVID-19.
Konsultanci będą kontaktować się z osobami niezaszczepionymi trzykrotnie. Telefony będą wykonywane z numeru +48 22 165 51 55 w godzinach 8:00 - 21:00.