Apple ma specjalny dział do projektowania opakowań
Każdy, kto miał okazję rozpakować dowolny produkt z logo Apple wie, że czynność ta jest czystą przyjemnością, którą można by wykonywać bez końca. Okazuje się, że nie bez powodu, bowiem Apple ma ludzi dedykowanych opracowywaniu najmiodniejszego sposobu otwierania białego pudełka.
26.01.2012 14:35
Network World dotarł do ciekawych informacji w trakcie wertowania najnowszej książki Adama Lashinsky'ego o wiele mówiącym tytule Inside Apple. Znalazł w nim opis procesu powstawania świetnie przemyślanych i pięknie wykonanych opakowań urządzeń giganta z Cupertino.
Okazuje się, że siedzibie Apple znajduje się dostępny dla tylko wybrańców pokój, w którym miesiącami trwa proces otwierania prototypów pudełek. Zgadza się - dbający o szczegóły Apple ma osobny zespół projektantów dostarczających wstępne wersje pudełek osobie odpowiedzialnej za rozpakowywanie ich i sprawdzanie, które z nich może sprawić klientowi najwięcej przyjemności.
To nie koniec. Lashinsky opisuje graniczącą z fanatyzmem fascynację projektantów chcących dopracować pudełko wraz z zawartością do perfekcji. Nic nie umknie ich uwadze, nawet detale dotyczące tasiemki, za którą ciągniemy podczas wysuwania iGadżetu z opakowania.
Istnieją co najmniej dwa przykłady dobitnie pokazujące przewagę Apple nad konkurencją na polu dbania o jakość wykonania pudełka. Pierwszym z nich jest do złudzenia przypominające opakowanie iPada pudełko tabletu Galaxy Tab. Nie tylko Samsung wie, co dobre - kilka lat wcześniej, projektanci Microsoftu przygotowali na swój sposób zabawny filmik pokazujący, jak wyglądałoby pudełko iPoda, gdyby to twórca Okienek wziął się za jego projektowanie:
Na szczęście dla nas i samego Microsoftu, szychy z Redmond wzięły sobie do serca uwagi swoich projektantów i zaczęli wypuszczać na rynek produkty w bardziej minimalistycznych opakowaniach.