65 mln firm ma strony na Facebooku. Młodzi użytkownicy z niego uciekają
Ponad sześć milionów przedsiębiorstw aktywnie promuje swoją działalność w największym na świecie serwisie społecznościowym, a aż sześćdziesiąt pięć milionów ma w nim założone strony - wynika z najnowszego raport portalu o marketingu Interaktywnie.com pt: "Media społecznościowe' 2019".
Cały raport można pobrać tutaj.
Mimo że Facebook traci młodych użytkowników i ma przeróżne wpadki m.in. dotyczące przetwarzania danych użytkowników, to pozostaje numerem jeden, jeśli chodzi o zasięg i wpływy reklamowe. Co miesiąc korzystają z niego ponad dwa miliardy osób, co stanowi prawie jedną trzecią światowej populacji. Jednak z raportu Interaktywnie.com wynika, że tylko 51% amerykańskich nastolatków (13 - 17 lat) deklaruje korzystanie z tej platformy, co stanowi drastyczny spadek w porównaniu do 71% z 2015 roku. Zjawisko to widoczne jest także w Polsce.
Mimo tego statystyki Facebooka nadal są imponujące. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników serwisu na koniec marca 2019 roku wynosiła 2,38 miliarda. To o 8% więcej w skali roku. O tyle samo wzrosła liczba dziennych aktywnych użytkowników - jest ich 1,56 miliarda. Do 116 mln wzrosła natomiast liczba fałszywych kont założonych na tej platformie, a 255 mln kont jest zduplikowanych.
Należący również do Facebooka Instagram również radzi sobie wyśmienicie. Z serwisu, na którym coraz większą rolę odgrywa wideo, korzysta ponad miliard użytkowników, głównie młodych i angażuje on bardziej niż Facebook.
Tymczasem Snapchat, po tym jak nie chciał sprzedać się Facebookowi, boryka się z trudnościami. Jego popularność w USA nadal jest imponująca, ale w pozostałych krajach, w tym w Polsce, jest raczej niszowy. Miesięcznie korzysta z niego około 255 milionów użytkowników, wśród których przeważają kobiety, ale w 2018 roku, po kontrowersyjnej zmianie designu, ich zaangażowanie spadło. Niezmiennie jednak wśród amerykańskich nastolatków pozostaje liderem.
Na całym świecie do Facebooka średnio w ciągu minuty loguje się 973 tys. internautów. Do Instagrama 174 tys. osób. Rosnąca z roku na rok popularność social mediów sprawa, że z punktu widzenia firm, jest to coraz bardziej znaczące narzędzie służące do kreowania przekazu marketingowego. Pozwala ono skutecznie komunikować się z fanami, budować wizerunek marki, a także przekazywać informacje na jej temat.
W 2018 roku wszystkie portale społecznościowe miały 3,484 mld użytkowników, co stanowiło około 45 procent populacji świata. Liczba ta z roku na rok się powiększa - w porównaniu do 2017 roku, wzrost wyniósł 280 mln, czyli około 9 procent. W Europie liczba osób korzystających z mediów społecznościowych wyniosła 462,5 mln.
Więcej w raporcie Interaktywnie.com dostępnym do pobrania w pdf.