Snapchat - Najnowsze informacje

Snapchat to komunikator, z którego korzystają przede wszystkim osoby młode Materiały prasowe
Podziel się

Snapchat jest komunikatorem internetowym, który bazuje na tymczasowych wiadomościach multimedialnych.

Historia i założyciele

Pomysłodawcą aplikacji, która prezentuje znikające zdjęcia był Reggie Brown. Razem z Evanem Spiegelem i Bobbym Murphym stworzyli w 2011 roku aplikację „Picaboo”, która była dedykowana dla telefonów z systemem iOS. Kilka miesięcy później zmieniono nazwę na „Snapchat” i zespół skoncentrował się na technicznym udoskonalaniu aplikacji.

Logo Snapchata został „Ghostfae Kilah” (na cześć hip-hopowej grupy Wu-Tang Clan).

W maju 2012 roku wyświetlono 25 zdjęć, a w listopadzie użytkownicy udostępnili sobie już ponad miliard zdjęć, które zaczęto nazywać po prostu „snapami”. W tym samym roku stworzono wersję obsługiwaną przez Androida.

W 2013 roku wprowadzono Snapkidz, czyli wersję aplikacji dla dzieci poniżej 13. roku życia. Pozwala ona na robienie snapów i rysowanie po nich, ale nie ma możliwości przesyłania ich innym użytkownikom. Także w 2013 roku Facebook chciał wykupić Snapchat za 3 mld dolarów, ale Spiegel odrzucił propozycję. Od tego czasu próbowano wprowadzić kopię komunikatora (Poke), a po wykupieniu przez Zuckerbera Instagrama, portal ten został wykorzystany do walki ze Snapchatem poprzez kopiowanie pomysłów (np. Stories).

W 2015 roku użytkownicy Snapchata wysyłali już 6 miliardów zdjęć dziennie, a rok później – 10 miliardów.

Właściciel

Komunikator Snapchat należy do firmy Snap Inc., której akcjonariuszem jest m.in. Evan Spiegel.

Działalność

Wysyłane zdjęcia mogą być modyfikowane za pomocą filtrów, nakładek z geotagami, obrazków bitmoji i innych. Najpopularniejsze są nakładki stosowane na zdjęcia tzw. selfie – pozwalają one nałożyć w czasie rzeczywistym korygujący filtr, stworzyć „maskę” (np. charakterystycznego psa wystawiającego język), zmienić głos w przypadku nagrywania filmu.
Snapchat jest wykorzystywany przede wszystkim przez młode osoby (do 30 roku życia) do komunikacji.

Wiele osób wykorzystuje aplikację do tzw. sextingu, czyli wysyłania sobie nawzajem zdjęć o charakterze erotycznym. Istnieje możliwość zrobienia zrzutu ekranu, jednak druga osoba dostaje komunikat o tym działaniu. Zdjęcie i film po obejrzeniu mogą być zobaczone ponownie tylko jeden raz, a następnie znikają.

Podobnie jednak jak Instagram, osoby publiczne i firmy (a najczęściej tzw. influencerzy) mają możliwość publikowania treści, które trafiają do szerszego ogółu. W ramach kampanii różnych wydarzeń Snapchat udostępnia filtry, które nawiązują np. do premiery serialu „Gra o tron”, premiery filmu „Annabelle. Narodziny zła" i innych.

Snapchat pozwala także na przepływ gotówki między użytkownikami, jednak ta usługa jest ograniczona w tej chwili tylko do Stanów Zjednoczonych. Snapchat Inc. wprowadziło również Spectacles, czyli przeciwsłoneczne okulary mające kamerę, akumulator i moduł transmisji danych. Gadżet kosztuje około 130 dolarów.

Najpopularniejsze profile gwiazd należą do Rihanny, Justina Biebera i Miley Cyrus, a wśród polskich postaci do Ewy Chodakowskiej, Maffashion i Red Lipstick Monster.

Wartość

Wartość Snapchata była wyceniana w 2017 roku na 28,3 miliardów dolarów.