Zaskakujące odkrycie naukowców: wciąż mało wiemy o ludzkim ciele

Zaskakujące odkrycie naukowców: wciąż mało wiemy o ludzkim ciele

Zaskakujące odkrycie naukowców: wciąż mało wiemy o ludzkim ciele
Źródło zdjęć: © Fotolia
Adam Bednarek
25.08.2017 12:39

Z badań DNA wynika, że w ludzkim ciele wciąż jest mnóstwo gatunków, których nauka jeszcze nie zna. Liczby zaskakują.

99 proc. mikroorganizmów w ludzkim ciele jest nieznana nauce - informuje PAP, powołując się na wyniki badań naukowców ze Stanford University.

Badacze analizowali krążące we krwi fragmenty DNA u osób po przeszczepach oraz u ciężarnych kobiet. Aż 99 proc. znalezionego DNA nie pasowało do żadnych sekwencji dostępnych w bazach danych.

“Były też wirusy, a wśród nich nieznane gatunki wirusów Torque teno znajdowanych często u osób przyjmujących leki immunosupresyjne. Jednak część odkrytych gatunków nie pasowała ani do grupy infekującej zwykle ludzi, ani do tych, które zakażają zwierzęta. Co więcej, wiele znalezionych gatunków bardziej przypominało wirusy zwierzęce” - czytamy na portalu pap.pl.

Według naukowców aż tak duża liczba “nowości” nie powinna dziwić. Badacze skupiają się głównie na grupie mikroorganizmów, które ich interesują. Dlatego też ciągle do zbadania jest tak dużo.

Najnowsze odkrycie może mieć duży wpływ na medycynę.

“Uzbraja ono lekarzy zajmujących się chorobami zakaźnymi w zestaw nowych zarazków do obserwacji i sprawdzania, czy są powiązane z chorobami” - tłumaczy autor badania, prof. Stephen Quake.