YouTube wygrywa u młodych. Telewizja w odwrocie
Z danych zaprezentowanych podczas YouTube Brandcast wynika, że serwis dociera do 24,6 mln internautów w Polsce, a średni dzienny czas oglądania zamieszczonych na nim filmów wynosi ponad 40 minut. YouTube podkreślił też, że "w Polsce rośnie także liczba tzw. light TV viewers, którzy zamiast linearnej telewizji wybierają platformy wideo".
W trakcie konferencji YouTube Brandcast organizowanej w Polsce po raz pierwszy platforma przedstawiła dane dotyczące oglądalności polskiego YouTube'a. Na konferencji zaprezentowano także wyniki badania Nielsen, pokazujące ile czasu dziennie przeznaczamy na oglądanie telewizji i wyjaśniające, dlaczego młodsi widzowie chętniej niż ją wybierają YouTube'a.
Jak podaje serwis, "według badania Gemius/PBI z lipca 2020, YouTube dociera do ponad 24,6 mln internautów w Polsce". Stanowi to aż 91 proc. zasięgu w tej grupie. YouTube poinformował też, że platforma ma już ponad 10 mln widzów w przedziale 24-44 lat, a w grupie powyżej 18 roku życia ponad 20 mln.
Młodsi wolą YouTube'a
Serwis zauważył też, że "chociaż praktycznie wszystkie gospodarstwa domowe w Polsce posiadają dostęp do linearnej telewizji, rośnie w siłę grupa tzw. Light TV Viewers, czyli osób, które z telewizji korzystają mało, znacząco mniej niż ogólnokrajowa średnia".
Zobacz też: Apel 11 tys. naukowców. "Mamy moralny obowiązek"
Korzysta na tym właśnie YouTube. Jak podaje platforma, każdego dnia połowa Light TV Viewers w wieku 18-55 ogląda treści wideo na YouTube, podczas gdy przed telewizorem zasiada jedynie 39 proc. z nich.
‒ Mimo rekordowej oglądalności telewizji w marcu i kwietniu tego roku, spowodowanej pozostawaniem w domach, pandemia nie zmieniła na stałe zwyczajów Light TV Viewers ‒ stwierdziła Joanna Kopeć z Nielsen.