Uwaga na nowe oszustwo. Santander Bank Polska ostrzega klientów
Santander Bank Polska ostrzega klientów przed fałszywymi SMS-ami. - Przestępcy wykorzystują kilka scenariuszy ataku - alarmuje bank w specjalnym komunikacie. Jak nie paść ofiarą oszustwa?
05.11.2019 | aktual.: 07.11.2019 07:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Santander Bank Polska ostrzega klientów przed przestępcami podszywającymi się pod bank.
- Przestępcy wysyłają klientom SMS-y z fałszywą informacją. Proszą w nich o wykonanie opłaty - możemy przeczytać w specjalnym ostrzeżeniu, które opublikował na swojej stronie internetowej Santander Bank Polska.
Link, który znajduje się w takiej wiadomości, natychmiast przekierowuje do fałszywej strony płatności.
Bank alarmuje: jest kilka scenariuszy ataku
Na swojej stronie internetowej, Santander Bank Polska wymienia w jaki sposób oszuści najczęściej atakują swoje ofiary.
Oto kilka scenariuszy ataków:
- konieczność dopłaty do kuriera, bo paczka jest za ciężka
- nadawcą jest komornik, który informuje o zadłużeniu na kilka złotych
- potrzeba uregulowania zaległości na portalu aukcyjnym, aby Twoje ogłoszenie nie znikło
- informacja o zablokowanym dostępie do bankowości elektronicznej
- Podobnych schematów jest jeszcze więcej i wciąż powstają nowe. Wystarczy jedno nieprzemyślane kliknięcie w nieznany link, aby ułatwić przestępcom dostęp do Twojego rachunku bankowego - czytamy na stronie banku.
Santander Bank publikuje też przykładową treść fałszywej wiadomości.
Jak uchronić się przed atakiem?
Na stronie możemy znaleźć wskazówki, które powinny pomóc nam uchronić się przed atakami przestępców. Co zrobić aby nie paść ofiarą oszustwa?
Oto instrukcja, którą możemy znaleźć na stronie internetowej:
- Uważnie czytaj wszystkie wiadomości oraz treści smsKodów!
- Nasz bank nigdy w mailach i SMSach nie przekierowuje do stron logowania do bankowości elektronicznej
- W każdym przypadku sprawdzaj, czy strona, na której wpisujesz NIK i hasło jest jedną z domen bankowych: centrum24.pl lub ibiznes24.pl
Santander Bank Polska przypomina również, że w razie jakichkolwiek wątpliwości prosi o natychmiastowy kontakt telefoniczny lub w placówce.