Światowy rynek tabletów wg IDC - 44,7 mln szt. w drugim kwartale
Światowy rynek tabletów kurczy się z kwartału na kwartał. W II kwartale tego roku sprzedano 44,7 mln sztuk tych urządzeń, o 7 proc. mniej niż przed rokiem.
Niekwestionowanym liderem pozostaje Apple z 24,5-procentowym udziałem w rynku. Jednak również i w jego przypadku chętnych na nowe tablety zaczyna brakować - sprzedaż spadła w skali roku o blisko 18 proc. Z 12-procentowym spadkiem drugą lokatę zajmuje Samsung, trzeci od dłuższego czasu jest Lenovo - z 6,8-procentowym wzrostem sprzedaży w II kwartale.
Firmy Huawei i LG wyrzuciły z pierwszej piątki Asusa i Amazon. Obie firmy sprzedały po 1,6 mln sztuk tabletów, uzyskując ponad stuprocentowe wzrosty w skali roku.
Na minusie byli nie tylko dwaj najwięksi producenci, ale i marki spoza wielkiej piątki, które sprzedały średnio o 9,3 proc. mniej tabletów niż przed rokiem. Za spadkami na rynku tabletów stoi kombinacja dwóch czynników: coraz większa popularność telefonów z dużymi ekranami, które okazują się wystarczające również do tabletowych zastosowań oraz dłuższy cykl życia tabletów - nie wymieniamy ich co roku czy co dwa lata, lecz co trzy i więcej lat.
Producent | 2Q2015 (mln sztuk) | Udział (4Q2014) | 2Q2014 (mln sztuk) | Udział (4Q2013) | Zmiana roczna |
---|---|---|---|---|---|
Apple | 10,9 | 24,5% | 13,3 | 27,7% | -17,9% |
Samsung | 7,6 | 17,0% | 8,6 | 18,0% | -12,0% |
Lenovo | 2,5 | 5,7% | 2,4 | 4,9% | 6,8% |
Huawei | 1,6 | 3,7% | 0,8 | 1,7% | 103,6% |
LG | 1,6 | 3,6% | 0,5 | 1,0% | 246,4% |
Pozostali | 20,4 | 45,6% | 22,4 | 46,7% | -9,3% |
Razem | 44,7 | 100% | 48,0 | 100% | -7,0% |