Superman reklamuje Internet Explorera 8 - czasem drastycznie
Microsoft przygotował kolejną kampanię reklamową - tym razem promuje swoją przeglądarkę. Zalety Internet Explorera 8 przedstawia aktor Dean Cain, znany m.in. z roli Supermana w produkowanym w połowie lat '90 serialu telewizyjnym.
Akcji przyświeca hasło "Browse better". Microsoft w jej ramach przygotował cztery spoty, z których każdy poświęcony jest innej cesze przeglądarki. Kampania jest związana ze stroną Microsoftu Browser for the better - programem, w ramach którego za każdą pobraną z serwisu przed 8 sierpnia br. kopię przeglądarki koncern przekaże organizacji charytatywnej Feeding America środki finansowe wystarczające na zapewnienie ośmiu posiłków potrzebującym.
Komentarze internautów w serwisie YouTube sugerują, że nowa kampania spotka się z lepszym przyjęciem, niż poprzednia akcja marketingowa Microsoftu, będąca atakiem na politykę cenową firmy Apple.
Filmik "F.O.M.S." opisuje zalety korzystania z obiektów Web Slices, ułatwiających zarządzanie informacjami:
Spot "S.H.Y.N.E.S.S." opisuje Akceleratory, czyli dodatki pozwalające szybciej wykonywać zadania związane z korzystaniem z przeglądarki
Reklama "O.M.G.I.G.P." przekonuje, jak przydatny okazuje się tryb prywatnego przeglądania Sieci - In Private (uwaga, dość kontrowersyjny spot):
Ostatni ze spotów, "G.R.I.P.E.S.", to ogólne uwagi o poprawie szybkości działania IE8.
Internet Explorer 8 został wydany w marcu br. Program wprowadził sporo nowości - oprócz wymienionych wyżej m.in. usprawniony filtr antyphishingowy SmartScreen czy mechanizm przywracania zamkniętych kart. Niestety przeglądarka, wbrew temu co mówi producent, wciąż pozostaje w tyle za konkurencją, jeśli chodzi o wyniki osiągane w testach wydajności. Traci też coraz więcej udziałów w rynku, głównie na rzecz swojego głównego rywala - Firefoksa. Sytuacji nie poprawi również brak IE 8 w europejskich wersjach Windows 7.
Nic więc dziwnego, że Microsoft ruszył z kampanią reklamową...