Sprzedaż tabletów leci w dół

Sprzedaż tabletów leci w dół

Sprzedaż tabletów leci w dół
Źródło zdjęć: © WP
29.05.2014 16:27, aktualizacja: 29.05.2014 18:11

Sprzedaż komputerów stacjonarnych rośnie, a tablety radzą sobie coraz gorzej. Skąd to załamanie?

Sprzedaż komputerów stacjonarnych rośnie, natomiast tablety radzą sobie na rynku coraz gorzej. Skąd to załamanie?

W pierwszym kwartale tego roku zostało wprowadzonych na rynek 56,3 miliona tabletów, podczas gdy w tym samym okresie w roku 2013 na rynku znalazło się 59 milionów tego typu urządzeń. Jeszcze gorzej wyglądają statystyki poszczególnych marek:

Marka 1 kwartał 2013 1 kwartał 2014 Zmiana
Amazon 1 426 673 -52,80%
Apple 19 490 16 350 -16,10%
Asus 1483 1852 24,90%
Google 1785 990 -44,60%
Lenovo 168 2576 1432,90%
Samsung 9751 9942 2,00%
Inne marki 24868 23883 -4,00%
W sumie 58 970 56 267 -4,60%

Ciężko na razie jednoznacznie określić przyczyny takiego stanu rzeczy. Eksperci przede wszystkim zwracają uwagę na fakt, że cały czas zwiększają się rozmiary smartfonów, a zwłaszcza phabletów. Wyświetlacze tego typu urządzeń mają już często ponad 6-calową przekątną, niemal taką samą, jak w popularnych, 7-calowych modelach tabletów. Kolejnym zjawiskiem, które narasta, jest coraz większa świadomość użytkowników, do czego tablety nadają się idealnie, a czego jednak na nich zrobić się nie da (lub się da, ale jest to niewygodne). Bywa więc tak, że po kupnie tabletu kolejne pieniądze wydawane są na notebooka lub komputer stacjonarny.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Google zmieniło swoje logo!

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (24)