Sprzedaż smartfonów rośnie

Według danych firmy analitycznej Strategy Analytics w drugim kwartale 2010 roku na świecie sprzedano około 60 milionów smartfonów – daje to o 43 procent więcej niż w tym samym czasie w ubiegłym roku.

Sprzedaż smartfonów rośnie
Źródło zdjęć: © Jupiter Images

26.07.2010 | aktual.: 26.07.2010 14:46

Według danych firmy analitycznej Strategy Analytics w drugim kwartale 2010 roku na świecie sprzedano około 60 milionów smartfonów – daje to o 43 procent więcej niż w tym samym czasie w ubiegłym roku.

Smartfony, które cieszą się coraz większą popularnością wśród użytkowników indywidualnych, mają już udział rzędu 1. procent. Podczas gdy w Stanach Zjednoczonych liderem jest RIM, producent aparatów BlackBerry, o tyle w skali globalnej na pierwsze miejsce wysuwa się Nokia. Z wynikiem 24 milionów sprzedanych telefonów fiński producent ma udziały wynoszące 40,3 procent – a tym samym przewodzi stawce. Mimo tego, że RIM w porównaniu kwartalnym zwiększył sprzedaż urządzeń BlackBerry z 8 do 11,2 miliona sztuk, to jednak pod względem udziałów w rynku odnotował spadek o pół procent (18,8 procent).

Obraz
© (fot. Jupiter Images)

Niezależnie od problemów z nowym iPhone'em 4 Apple w dalszym ciągu wzmacnia pozycję. Po 5,2 miliona aparatów w drugim kwartale 200. roku w tym samym okresie bieżącego roku producent sprzedał 8,4 miliona sztuk – daje to wzrost o ponad 61 procent. Udziały Apple'a w rynku smartfonów wzrosły o półtora procent – do 14,1 procent. Strategy Analytics przewiduje jednak, że wyniki afery "antena gate" odbiją się na sprzedaży iPhone'ów dopiero w drugiej połowie roku, skutkiem czego triumfalny pochód Apple'a wśród producentów smartfonów może być zatrzymany.

Pozostali gracze – w tym przede wszystkim sprzedawcy urządzeń z Androidem – mogą według Strategy Analytics poprawić wyniki sprzedaży o 39 procent – do około 16 procent. Podczas gdy wśród modeli z najwyższej półki walka coraz bardziej się zaostrza, tańsze aparaty idą jak woda. Dla branży niesie to jednak coraz większe problemy z obrotami i zyskownością.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)