SkróTech: Najważniejsze wiadomości dnia [05.11.2019]

Źródło zdjęć: © East News | AP/EAST NEWS
Karolina Modzelewska
05.11.2019 22:33

Rosjanie stworzyli urządzenie, które "czyta" nasze umysły. Putin może odciąć Rosję od światowego internetu. Oszuści coraz sprytniejsi. Podszywają się pod policję i oferują aplikację, która "chroni" smartfony. NASA opublikowała kolejne, zaskakujące zdjęcie. Tym razem uwagę przykuwa coś innego niż zjawiska kosmiczne.

Rosjanie stworzyli urządzenie, które "czyta" nasze umysły

Naukowcy z Moskiewskiego Instytutu Fizyki i Technologii oraz korporacji Neurobotics stworzyli wyjątkowe urządzenie. Ma czytać nasze umysły i na podstawie zarejestrowanych fal mózgowych, odtwarzać to, co widzimy.

Putin może odciąć Rosję od światowego internetu

Nowa, kontrowersyjna ustawa obowiązuje w Rosji od listopada. Na jej mocy rosyjskie władze mogą zablokować dostęp do globalnego internetu pod pretekstem np. cyberataków. Krytycy widzą w niej furtkę do pogłębionej inwigilacji Rosjan i cenzury sieci.

Oszuści posługują się nowym sposobem na przejęcie poufnych danych. Podszywają się pod policjantów i zachęcają do instalacji złośliwego oprogramowania, które rzekomo chroni smartfony.

NASA opublikowała kolejne, zaskakujące zdjęcie

Obserwacja kosmosu pozwala na wiele intrygujących odkryć. Naukowcy badają m.in. planetoidy, meteoroidy i inne zjawiska kosmiczne. Tym razem okazało się, że kamera NASA uchwyciła coś bardziej przyziemnego. Wśród sfotografowanych obiektów znalazły się robaki i ptaki.