Trwa ładowanie...

Urządzenie, które "czyta" umysł. Wynalazek Rosjan [WIDEO]

Rosyjscy badacze z Moskiewskiego Instytutu Fizyki i Technologii oraz korporacji Neurobotics skonstruowali urządzenie o niezwykłych właściwościach – może ono, poprzez odczyt fal mózgowych, zrekonstruować to, co widzimy. I to wszystko w czasie rzeczywistym.
Urządzenie rosyjskich badaczy rekonstruuje obrazy poprzez widziane fale mózgowe. (Youtube.com)
d19iapm

Imponuje to, że technika wynaleziona przez Rosjan jest zupełnie nieinwazyjna – wszystkie informacje są gromadzone przez pokryty elektrodami zestaw elektroencefalograficzny (EEG).

Czytaj też: Zaskakujące odkrycie w mózgu człowieka. Potrafimy wykrywać pole magnetyczne

Niesamowite właściwości fal mózgowych

- Naukowcy zwykli myśleć, że badanie procesów mózgowych za pomocą EEG, jest jak badanie wewnętrznej struktury silnika parowego przez analizę wypuszczanej przez niego pary – powiedział cytowany w informacji prasowej badacz Grigory Rashkov – Nie spodziewaliśmy, że fale mózgowe będą zawierały informacje, które mogłyby nawet częściowo zrekonstruować widziany obraz.

d19iapm

Eksperyment naukowców okazał się jednak niespodziewanym sukcesem. I jest się z czego cieszyć - nowe urządzenie pozwoli badaczom lepiej poznać to, jak mózg koduje informacje, a więc przyczyni się do uskutecznienia leczenia zaburzeń poznawczych i rehabilitacji po udarze mózgów.

- Mamy nadzieję, że dzięki naszym badaniom dostarczymy bardziej przystępne interfejsy mózg-komputer, które nie wymagają implantacji – podsumował Rashkov.

Czytaj też: Śmierć. Mózg człowieka może działać nawet po zgonie. Nowe odkrycie naukowców