Silnik Boeinga 777‑200 wybuchł podczas lotu. Wszystko nagrali pasażerowie (WIDEO)

Pasażerowie lotu #UA328 przeżyli chwile grozy po tym, jak prawy silnik samolotu uległ uszkodzeniu. Boeing 777-200 należący do linii lotniczych United Airlines doznał poważnej awarii tuż po starcie z Portu Lotniczego Denver (KDEN). Przyczyny incydentu nie są jeszcze znane.

Silnik Boeinga 777-400 eksplodował podczas lotu
Silnik Boeinga 777-400 eksplodował podczas lotu
Źródło zdjęć: © YouTube
Arkadiusz Stando

21.02.2021 09:04

Samolot wystartował z Denver około godziny 21:00 polskiego czasu. Minuty po starcie piloci zostali zmuszeni do powrotu i wykonania awaryjnego lądowania. W prawym silniku doszło do niewielkiej eksplozji, a następnie maszyna zaczęła płonąć. Na nagraniach dostępnych w sieci możemy zobaczyć, jak to wyglądało z perspektywy pasażera Boeinga.

Awaria samolotu Boeing 777-400 – wideo pokazuje wybuch silnika

Silnik samolotu (Pratt & Whitney PW4000 - ustalił serwis CNBC) stanął w płomieniach, ale uszkodzenie nie było na tyle poważne, żeby doszło do katastrofy. Oczywiście dalszy lot był niemożliwy. Pilotom udało się bezpiecznie wylądować na lotnisku w Denver i nikomu z 231 pasażerów i 10 członków załogi nie stała się krzywda. Boeing 777-400 wystartował o godzinie 21:03 i wylądował z powrotem o 21:29 polskiego czasu. Pierwotnym celem lotu były Hawaje.

boeing 777-400
boeing 777-400© FlightAware

Po eksplozji silnika, na ziemię spadło wiele odłamków jego obudowy. Niektóre z tych elementów były naprawdę sporych rozmiarów. Na szczęście, według doniesień lokalnych mediów, nie wyrządziły one nikomu żadnej krzywdy. Są jednak wzmianki o niewielkich uszkodzeniach dachów czy samochodów. 

Boeing 777-200 (B772) od ponad 26 lat był eksploatowany przez amerykańskiego przewoźnika United Airlines. Pierwszy lot maszyna wykonała w 1994 roku. Silnik, który uległ awarii to model Pratt & Whitney PW4000, zaprojektowany w latach 80. XX wieku. Wytwarza ciąg od 386 do 441 kN, ma 2,54 m średnicy oraz 4,14 metra długości.

Boeing 777-400
Boeing 777-400© Twitter
Komentarze (19)