Rekordowy wzrost rynku wearables - kilkaset procent w ciągu miesięcy

Rekordowy wzrost rynku wearables - kilkaset procent w ciągu miesięcy

Rekordowy wzrost rynku wearables - kilkaset procent w ciągu miesięcy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
31.08.2015 14:15, aktualizacja: 31.08.2015 14:38

W drugim kwartale 2015 r. branża wearables (elektronika ubieralna jak np. zegarki) w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku wzrosła o 223 proc. - wynika z raportu IDC. Na rynek trafiło 18 milionów urządzeń. Najbardziej popularni producenci to Fitbit, Apple oraz Xiaomi. Zegarek Apple zdominował rynek wearables.

Fitbit, producent akcesoriów fitnessowych, sprzedał 4,4 mln urządzeń, Apple Watch rozszedł się w liczbie 3,6 mln sztuk, trójkę najpopularniejszych producentów zamyka chiński gigant Xiaomi (3,1 mln gadżetów). Garmin i Samsung zanotowały niewielką sprzedaż na poziomie poniżej miliona sztuk. Warto podkreślić, że Apple i Xiaomi są obecne w branży wearables krócej niż dwanaście miesięcy, jednak udało im się osiągnąć w tym czasie odpowiednio 19,9 proc. i 17,1 proc. udziału w rynku.

"Zawsze gdy Apple wkracza na kolejny rynek, firma zwraca uwagę nie tyle na siebie, czy swoje produkty, ale właśnie na cały rynek" - wyjaśnia Ramon Llamas z działu Wearables w IDC. "Sukces giganta z Cupertino zmusza innych producentów, zwłaszcza tych obecnych na rynku od pewnego czasu, do ponownego przemyślenia swoich strategii rozwoju. Obecność Apple w segmencie wearables wpłynie na większe współzawodnictwo w tym segmencie branży nowych technologii" - dodał Llamas.

Na rynku wearables rysuje się dziś wyraźny podział. Producenci tacy jak Fitbit, Garmin oferują klientom proste urządzenia, których funkcjonalność ogranicza się do mierzenia aktywności fizycznej oraz śledzenia postępów w uprawianiu sportu (biegacze, kolarze, pływacy). Samsung i Apple koncentrują się natomiast na produkcji uniwersalnych urządzeń projektowanych na wzór tradycyjnych zegarków (Samsung Gear S, Gear fit; Apple Watch).

"Liderem rynku pozostaje Fitbit, chociaż należy podkreślić, że firma ta oferuje jedynie proste opaski czy trackery. Prognozujemy, że ta kategoria technologii ubieralnych straci na znaczeniu na rzecz bardziej uniwersalnych urządzeń, dla których wzorem będzie Apple Watch" - mówi Jitesh Ubran, analityk działu Mobile Device Trackers w IDC.

Podczas kwietniowej konferencji WWDC Apple zapowiedziało, że kolejna wersja Watch będzie w mniejszym stopniu uzależniona od połączenia ze smartfonem, pozwala m.in. na instalowanie samodzielnych aplikacji.

Według raportu obecnie rynek wearables jest jednak w dużym stopniu zatomizowany - ponad 3. proc. urządzeń (5,7 mln) - zostało dostarczonych przez producentów spoza pierwszej piątki zestawienia.

Dane na temat rynku wearables pochodzą z raportu Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, opublikowanego przez IDC. International Data Corporation jest jednym z liderów rynku analityki biznesowej i market intelilgence, firmę założono w 196. r.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)