Przemyślana strategia marketingowa – sposób na sukces

Stałe zwiększanie sprzedaży, poszerzanie grona współpracowników biznesowych i ciągłe pozyskiwanie nowych klientów potrzebuje dobrej strategii marketingowej. Pomoże ona wykreować wizerunek, promować usługi i produkty i budować relację. By była skuteczna, musi być ściśle dopasowana do konkretnego produktu.

Źródło zdjęć: © Adobe Stock

08.08.2023 | aktual.: 29.01.2024 12:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Skuteczna strategia marketingowa, czyli jaka?  

Dobra strategia marketingowa jest przede wszystkim gruntownie przemyślana i zaplanowana. By ją stworzyć, potrzeba będzie:

  • określić cel działań (zwiększenie zasięgów, umocnienie marki, zwiększanie przychodów, wprowadzenie produktu na rynek etc.);
  • określić grupę docelowych klientów i ich potrzeb;
  • sprecyzować budżet;
  • przyjrzeć się pozycji rynkowej i działaniom konkurencji;
  • znaleźć dobrego wykonawcę materiałów promocyjnych i reklamowych, który posiada w swoim repertuarze usługi takie, jak choćby projektowanie plakatu, broszur, ulotek czy projektowanie graficzne opakowań.

Zupełnie inaczej przebiegać będzie wprowadzenie do sprzedaży płyty z muzyką, a inaczej nowej puszki z groszkiem, batonika czy alkoholu. W dodatku całkiem odmienne mogą być działania promocyjne i reklamowe w przypadku dokładnie tych samych grup produktów - skierowanych jednak do odbiorców innego typu. Wszystkie te parametry trzeba będzie skrupulatnie przeanalizować, jeśli nie chcemy marnować czasu ani niepotrzebnie przepalać budżetu. 

Spójność przekazu, która zwiększa siłę oddziaływania 

W ogólnym zarysie można by rzec, że dobra strategia to strategia spójna. A to oznacza, że wszystkie działania podejmowane w celu jej realizacji powinny zmierzać do ukazania produktu lub usługi w określony sposób i w jasno sprecyzowanym kontekście. Takie działanie budzi zaufanie konsumentów i sprawia, że to, co oferujemy, wydaje się atrakcyjniejsze. Spójna retoryka i warstwa merytoryczna, obraz i kolorystyka, sprawiają, że przekaz staje się jasny, a pobudzane emocje rezonują. Szczególnie istotną kwestią jest posługiwanie się jednolitym językiem, dostosowanym do specyfiki grupy docelowej – wieku potencjalnych klientów, zainteresowań, potrzeb i pragnień. To jasne, że kierując ofertę do wykształconego dorosłego odbiorcy nie możemy używać tego samego sposobu komunikacji, jak wobec dzieci w wieku nastoletnim, a tworząc produkt dla melomanów, niewskazana będzie stylistyka rodem z oprawy promocyjnej MMA. Dobrym sposobem będzie też intensyfikacja działań w rozmaitych mediach, która utrwali przekaz. 

Wysokiej klasy materiały promocyjne i reklamowe

Łatwo się domyślić, jak duże znaczenie dla powodzenia marketingowej strategii będzie miała oprawa plastyczna i aspekt wizualny tworzonych materiałów promocyjnych. Pomysłowo i atrakcyjnie zaprojektowane okładki płyt muzycznych, wsparte sugestywną reklamą w mediach społecznościowych i w salonach prasowych, czy może przyciągające uwagę promocyjne stoisko degustacyjne, z nowymi na rynku produktami, w asyście wrażeniowego banera i intrygującej medialnej prezentacji? Z pewnością otoczone tego typu wsparciem produkty mają szansę zawojować kawał rynku. Zawsze doskonałym, a przy tym niedrogim pomysłem jest wspomaganie reklamowanego produktu czy usługi rozdawanymi klientom ulotkami. Pamiętajmy jednak, że powinny być one przygotowane z wysoką starannością, najlepiej przez profesjonalne i doświadczone biuro graficzne, jak choćby Fesido, które oferuje fachowe projektowanie ulotek. Cennik usług w tego typu pracowniach zazwyczaj jest jasno określony i nie przekracza standardowych cen, a liczyć można na znacznie wyższą jakość projektu i wykonania, niż w przypadkowych miejscach.