Przemyślana strategia marketingowa – sposób na sukces

Stałe zwiększanie sprzedaży, poszerzanie grona współpracowników biznesowych i ciągłe pozyskiwanie nowych klientów potrzebuje dobrej strategii marketingowej. Pomoże ona wykreować wizerunek, promować usługi i produkty i budować relację. By była skuteczna, musi być ściśle dopasowana do konkretnego produktu.

Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Skuteczna strategia marketingowa, czyli jaka?  

Dobra strategia marketingowa jest przede wszystkim gruntownie przemyślana i zaplanowana. By ją stworzyć, potrzeba będzie:

  • określić cel działań (zwiększenie zasięgów, umocnienie marki, zwiększanie przychodów, wprowadzenie produktu na rynek etc.);
  • określić grupę docelowych klientów i ich potrzeb;
  • sprecyzować budżet;
  • przyjrzeć się pozycji rynkowej i działaniom konkurencji;
  • znaleźć dobrego wykonawcę materiałów promocyjnych i reklamowych, który posiada w swoim repertuarze usługi takie, jak choćby projektowanie plakatu, broszur, ulotek czy projektowanie graficzne opakowań.

Zupełnie inaczej przebiegać będzie wprowadzenie do sprzedaży płyty z muzyką, a inaczej nowej puszki z groszkiem, batonika czy alkoholu. W dodatku całkiem odmienne mogą być działania promocyjne i reklamowe w przypadku dokładnie tych samych grup produktów - skierowanych jednak do odbiorców innego typu. Wszystkie te parametry trzeba będzie skrupulatnie przeanalizować, jeśli nie chcemy marnować czasu ani niepotrzebnie przepalać budżetu. 

Spójność przekazu, która zwiększa siłę oddziaływania 

W ogólnym zarysie można by rzec, że dobra strategia to strategia spójna. A to oznacza, że wszystkie działania podejmowane w celu jej realizacji powinny zmierzać do ukazania produktu lub usługi w określony sposób i w jasno sprecyzowanym kontekście. Takie działanie budzi zaufanie konsumentów i sprawia, że to, co oferujemy, wydaje się atrakcyjniejsze. Spójna retoryka i warstwa merytoryczna, obraz i kolorystyka, sprawiają, że przekaz staje się jasny, a pobudzane emocje rezonują. Szczególnie istotną kwestią jest posługiwanie się jednolitym językiem, dostosowanym do specyfiki grupy docelowej – wieku potencjalnych klientów, zainteresowań, potrzeb i pragnień. To jasne, że kierując ofertę do wykształconego dorosłego odbiorcy nie możemy używać tego samego sposobu komunikacji, jak wobec dzieci w wieku nastoletnim, a tworząc produkt dla melomanów, niewskazana będzie stylistyka rodem z oprawy promocyjnej MMA. Dobrym sposobem będzie też intensyfikacja działań w rozmaitych mediach, która utrwali przekaz. 

Wysokiej klasy materiały promocyjne i reklamowe

Łatwo się domyślić, jak duże znaczenie dla powodzenia marketingowej strategii będzie miała oprawa plastyczna i aspekt wizualny tworzonych materiałów promocyjnych. Pomysłowo i atrakcyjnie zaprojektowane okładki płyt muzycznych, wsparte sugestywną reklamą w mediach społecznościowych i w salonach prasowych, czy może przyciągające uwagę promocyjne stoisko degustacyjne, z nowymi na rynku produktami, w asyście wrażeniowego banera i intrygującej medialnej prezentacji? Z pewnością otoczone tego typu wsparciem produkty mają szansę zawojować kawał rynku. Zawsze doskonałym, a przy tym niedrogim pomysłem jest wspomaganie reklamowanego produktu czy usługi rozdawanymi klientom ulotkami. Pamiętajmy jednak, że powinny być one przygotowane z wysoką starannością, najlepiej przez profesjonalne i doświadczone biuro graficzne, jak choćby Fesido, które oferuje fachowe projektowanie ulotek. Cennik usług w tego typu pracowniach zazwyczaj jest jasno określony i nie przekracza standardowych cen, a liczyć można na znacznie wyższą jakość projektu i wykonania, niż w przypadkowych miejscach. 

Artykuł sponsorowany przez Fesido
Wybrane dla Ciebie
Odmawiają Izraelowi. Wydadzą pieniądze inaczej
Odmawiają Izraelowi. Wydadzą pieniądze inaczej
Polują na ukraińskie drony. Chcą zrobić nieskuteczną broń skuteczną
Polują na ukraińskie drony. Chcą zrobić nieskuteczną broń skuteczną
Rosjanie użyli nowych bomb. Zostały one znacząco zmodyfikowane
Rosjanie użyli nowych bomb. Zostały one znacząco zmodyfikowane
Ta bakteria "udaje martwą". NASA przypadkiem wysłała ją na Marsa
Ta bakteria "udaje martwą". NASA przypadkiem wysłała ją na Marsa
Wsparcie dla Talibów. Przychodzi od sojusznika Putina
Wsparcie dla Talibów. Przychodzi od sojusznika Putina
Inspirowali się Rosją. Korea przedstawia swój odpowiednik
Inspirowali się Rosją. Korea przedstawia swój odpowiednik
Uchwycili ją na zdjęciu. Chińczycy wciąż mają wiele tajemnic
Uchwycili ją na zdjęciu. Chińczycy wciąż mają wiele tajemnic
Techniczna porażka Rosjan. Modyfikacje nie pomagają
Techniczna porażka Rosjan. Modyfikacje nie pomagają
Problemy z koreańskimi czołgami K1. Załogi narażone na ekstremalne temperatury
Problemy z koreańskimi czołgami K1. Załogi narażone na ekstremalne temperatury
Polski dron, który spadł Inowrocławiu. Oto czym mógł być
Polski dron, który spadł Inowrocławiu. Oto czym mógł być
Najbardziej jadowita ryba świata. Tak działa jej jad
Najbardziej jadowita ryba świata. Tak działa jej jad
Nowa broń Rosjan. Jest napędzana elementem z Chin
Nowa broń Rosjan. Jest napędzana elementem z Chin