Przemyślana strategia marketingowa – sposób na sukces

Stałe zwiększanie sprzedaży, poszerzanie grona współpracowników biznesowych i ciągłe pozyskiwanie nowych klientów potrzebuje dobrej strategii marketingowej. Pomoże ona wykreować wizerunek, promować usługi i produkty i budować relację. By była skuteczna, musi być ściśle dopasowana do konkretnego produktu.

Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Skuteczna strategia marketingowa, czyli jaka?  

Dobra strategia marketingowa jest przede wszystkim gruntownie przemyślana i zaplanowana. By ją stworzyć, potrzeba będzie:

  • określić cel działań (zwiększenie zasięgów, umocnienie marki, zwiększanie przychodów, wprowadzenie produktu na rynek etc.);
  • określić grupę docelowych klientów i ich potrzeb;
  • sprecyzować budżet;
  • przyjrzeć się pozycji rynkowej i działaniom konkurencji;
  • znaleźć dobrego wykonawcę materiałów promocyjnych i reklamowych, który posiada w swoim repertuarze usługi takie, jak choćby projektowanie plakatu, broszur, ulotek czy projektowanie graficzne opakowań.

Zupełnie inaczej przebiegać będzie wprowadzenie do sprzedaży płyty z muzyką, a inaczej nowej puszki z groszkiem, batonika czy alkoholu. W dodatku całkiem odmienne mogą być działania promocyjne i reklamowe w przypadku dokładnie tych samych grup produktów - skierowanych jednak do odbiorców innego typu. Wszystkie te parametry trzeba będzie skrupulatnie przeanalizować, jeśli nie chcemy marnować czasu ani niepotrzebnie przepalać budżetu. 

Spójność przekazu, która zwiększa siłę oddziaływania 

W ogólnym zarysie można by rzec, że dobra strategia to strategia spójna. A to oznacza, że wszystkie działania podejmowane w celu jej realizacji powinny zmierzać do ukazania produktu lub usługi w określony sposób i w jasno sprecyzowanym kontekście. Takie działanie budzi zaufanie konsumentów i sprawia, że to, co oferujemy, wydaje się atrakcyjniejsze. Spójna retoryka i warstwa merytoryczna, obraz i kolorystyka, sprawiają, że przekaz staje się jasny, a pobudzane emocje rezonują. Szczególnie istotną kwestią jest posługiwanie się jednolitym językiem, dostosowanym do specyfiki grupy docelowej – wieku potencjalnych klientów, zainteresowań, potrzeb i pragnień. To jasne, że kierując ofertę do wykształconego dorosłego odbiorcy nie możemy używać tego samego sposobu komunikacji, jak wobec dzieci w wieku nastoletnim, a tworząc produkt dla melomanów, niewskazana będzie stylistyka rodem z oprawy promocyjnej MMA. Dobrym sposobem będzie też intensyfikacja działań w rozmaitych mediach, która utrwali przekaz. 

Wysokiej klasy materiały promocyjne i reklamowe

Łatwo się domyślić, jak duże znaczenie dla powodzenia marketingowej strategii będzie miała oprawa plastyczna i aspekt wizualny tworzonych materiałów promocyjnych. Pomysłowo i atrakcyjnie zaprojektowane okładki płyt muzycznych, wsparte sugestywną reklamą w mediach społecznościowych i w salonach prasowych, czy może przyciągające uwagę promocyjne stoisko degustacyjne, z nowymi na rynku produktami, w asyście wrażeniowego banera i intrygującej medialnej prezentacji? Z pewnością otoczone tego typu wsparciem produkty mają szansę zawojować kawał rynku. Zawsze doskonałym, a przy tym niedrogim pomysłem jest wspomaganie reklamowanego produktu czy usługi rozdawanymi klientom ulotkami. Pamiętajmy jednak, że powinny być one przygotowane z wysoką starannością, najlepiej przez profesjonalne i doświadczone biuro graficzne, jak choćby Fesido, które oferuje fachowe projektowanie ulotek. Cennik usług w tego typu pracowniach zazwyczaj jest jasno określony i nie przekracza standardowych cen, a liczyć można na znacznie wyższą jakość projektu i wykonania, niż w przypadkowych miejscach. 

Artykuł sponsorowany przez Fesido

Wybrane dla Ciebie

Dziwna kometa w Układzie Słonecznym. Coś dzieje się z jej kolorami
Dziwna kometa w Układzie Słonecznym. Coś dzieje się z jej kolorami
Czy Putin może wygrać wojnę z Ukrainą? Eksperci nie mają złudzeń
Czy Putin może wygrać wojnę z Ukrainą? Eksperci nie mają złudzeń
Czołg K2PL, czyli docelowa konstrukcja dla Polski. Hyundai Rotem ujawnia szczegóły
Czołg K2PL, czyli docelowa konstrukcja dla Polski. Hyundai Rotem ujawnia szczegóły
USA biorą przykład z Ukrainy. Wydadzą na to pięć miliardów dolarów
USA biorą przykład z Ukrainy. Wydadzą na to pięć miliardów dolarów
Jeszcze lepszy niż Bayraktar. Zbudowali go z Ukraińcami
Jeszcze lepszy niż Bayraktar. Zbudowali go z Ukraińcami
Nowe odkrycie. Z materii otaczającej planetę może powstać księżyc
Nowe odkrycie. Z materii otaczającej planetę może powstać księżyc
Te gryzonie mają własny język. Naukowcy chcą go zrozumieć
Te gryzonie mają własny język. Naukowcy chcą go zrozumieć
Miejsce uwielbiane przez fotografów. Wkrótce wstęp będzie płatny
Miejsce uwielbiane przez fotografów. Wkrótce wstęp będzie płatny
Anomalia grawitacyjna. Co się właściwie stało?
Anomalia grawitacyjna. Co się właściwie stało?
Gorzki lek najlepiej leczy. A dlaczego jest gorzki?
Gorzki lek najlepiej leczy. A dlaczego jest gorzki?
"Niebezpieczna technologia". Rosja testuje nowe drony
"Niebezpieczna technologia". Rosja testuje nowe drony
Laserowa komunikacja w kosmosie. Sygnał dotarł z odległości 350 mln km
Laserowa komunikacja w kosmosie. Sygnał dotarł z odległości 350 mln km