Polskie pociągi ciągle się psują. Impuls przechodzi "choroby wieku dziecięcego"

Newag Impuls to najszybszy polski pociąg. Niestety, choć przewoźnicy zamawiają kolejne, elektryczne i spalinowe zestawy, nie zawsze mają powody do zadowolenia. Niektóre, zaledwie półroczne składy, często się psują.

Pociąg Newag ImpulsPociąg Impuls Newag
Źródło zdjęć: © Biuro Prasowe Newag
Łukasz Michalik

Opóźnienia i podróż traktowana jak loteria: uda się dojechać bez problemów, czy się nie uda? To niestety codzienność wielu pasażerów, korzystających z usług polskich przewoźników kolejowych. Co jest przyczyną problemów?

Wyjaśnieniem części z nich są częste awarie pociągów. I nie chodzi tu o kilkudziesięcioletnie, archaiczne składy, ale o nowoczesne, zaprojektowane i zbudowane w Polsce zestawy Newag Impuls. Przykładem jest opisywany przez serwis Nakolei.pl los Impulsów, zamówionych przez Urząd Marszałkowski województwa lubuskiego.

Częste awarie i opóźnienia

Zaledwie półroczne, spalinowe składy bardzo często się psują: – Jako przewoźnik mamy pełną świadomość sytuacji taborowej w tej części regionu. Zgłosiliśmy już reklamacje do firmy Newag, która wyprodukowała szynobusy. Bardzo przepraszamy wszystkich pasażerów za zaistniałą sytuację – tłumaczy Paweł Nijaki z POLREGIO.

Pierwszy pociąg hybrydowy w Polsce / The first hybrid train in Poland [4K]

– Spalinowe zespoły trakcyjne Impuls, dostarczone na zamówienie Województwa Lubuskiego przechodzą choroby wieku dziecięcego – wyjaśnia Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy Newagu.

Hybrydowy Newag Impuls

Choć Impulsy zostały zaprezentowane niemal dekadę temu, po torach województwa lubuskiego jeżdżą m.in. najnowsze modele 36WEhd, czyli jednostki hybrydowe – mogą być zasilane zarówno prądem z pantografu, jak i olejem napędowym.

Impuls to całkowicie polska konstrukcja. Pierwsze składy tego typu wyjechały na tory w 2012 roku, a ich producent – nowosądecki Newag – poza składami elektrycznymi opracował także wersję spalinową. W 2013 roku podczas testów pociąg impuls ustanowił rekord prędkości dla pojazdu w całości zaprojektowanego i zbudowanego w Polsce, osiągając 211 km/h.

Źródło artykułu: WP Tech

Wybrane dla Ciebie

Rosyjskie cmentarzysko z samolotami. Maszyny z II wojny
Rosyjskie cmentarzysko z samolotami. Maszyny z II wojny
Najszybsze haubice świata w Ukrainie. FH77BW Archer gromi rosyjskie czołgi
Najszybsze haubice świata w Ukrainie. FH77BW Archer gromi rosyjskie czołgi
Mają 100 tys. lat. "Odkrycia są znacznie starsze, niż przypuszczano"
Mają 100 tys. lat. "Odkrycia są znacznie starsze, niż przypuszczano"
Prawdziwa innowacja. Materiał budowlany, który pochłania dwutlenek węgla
Prawdziwa innowacja. Materiał budowlany, który pochłania dwutlenek węgla
Większe wsparcie dla Ukrainy. Jasna deklaracja mocarstwa
Większe wsparcie dla Ukrainy. Jasna deklaracja mocarstwa
"Latające statki" nad Bałtykiem. Niezwykłe zjawisko
"Latające statki" nad Bałtykiem. Niezwykłe zjawisko
Ukraina straci ważnego dostawcę amunicji? Polityczna burza w Czechach
Ukraina straci ważnego dostawcę amunicji? Polityczna burza w Czechach
Ziemia za 250 milionów lat. Powstanie kolejny superkontynent
Ziemia za 250 milionów lat. Powstanie kolejny superkontynent
Czarne chmury nad Admirałem Kuzniecowem. Rosja wstrzymuje remont
Czarne chmury nad Admirałem Kuzniecowem. Rosja wstrzymuje remont
Polski astronauta trenuje w Kolonii. Na "antygrawitacyjnej" bieżni
Polski astronauta trenuje w Kolonii. Na "antygrawitacyjnej" bieżni
USA i Ukraina rozważają przełomową umowę. W tle obustronne korzyści
USA i Ukraina rozważają przełomową umowę. W tle obustronne korzyści
Pierwsze takie odpalenie w historii. Broń oparta na wnioskach z Ukrainy
Pierwsze takie odpalenie w historii. Broń oparta na wnioskach z Ukrainy