Planeta, na której może istnieć życie? Jest podobna do Ziemi

Planeta, na której może istnieć życie? Jest podobna do Ziemi
Źródło zdjęć: © YouTube
Adam Bednarek
16.11.2017 10:40

Znajduje się 11 lat świetlnych od Ziemi i będzie się do nas zbliżać. Jest prawdopodobieństwo istnienia na niej życia. Naukowcy odkryli tę egzoplanetę niedawno.

Nazywa się Ross 128 b i jest rozmiarów Ziemi. To nie jest jedyny wspólny mianownik. Nowo odkryta egzoplaneta charakteryzuje się temperaturami na powierzchni zbliżonymi do tych panujących na Ziemi - czytamy na portalu pulskosmosu.pl.

To pod względem odległości druga po Proxima b planeta z umiarkowanymi temperaturami. Ross 128 b krąży wokół swojej gwiazdy 20 razy bliżej niż Ziemia wokół Słońca. Ale i tak otrzymuje zaledwie 1,38 razy tyle promieniowania co Ziemia. Stąd przyjazne - dla nas - temperatury: od -60 do 20 stopni celsjusza.

Obecnie Ross 128 b znajduje się 11 lat świetlnych od Ziemi, ale zbliża się do nas. I za 79 000 lat stanie się naszym najbliższym gwiezdnym sąsiadem - będzie najbliżej położoną obok nas egzoplanetą.

Nie oznacza to, że na Ross 128 b może istnieć życie. Jest taka szansa, jednak na takie odważne komentarze za wcześnie. Za to jest prawdopodobieństwo, że niedaleko gwiazdy Ross 128 mogły powstać warunki przyjazne do rozwoju życia. Jeśli nie na Ross 128 b, to może gdzieś obok.

Ross 128 b jest kolejnym dowodem na to, że jeśli chcemy znaleźć życie we Wszechświecie, powinniśmy szukać czerwonych karłów. Czerwone karły to najczęściej występujące w kosmosie, mniejsze od słońca gwiazdy. Szacuje się, że co 20 z nich okrążają planety. Właśnie jedną z nich jest Ross 128 b, która krąży wokół spokojnej gwiazdy Ross 128.