Pizza Hut też pozwoli zrezygnować z szynki lub salami. Alternatywą "roślinne mięso"
Pizza Hut to kolejna duża sieć fast foodów, która otwiera się na osoby rezygnujące z mięsa. Na początek w kilku wybranych pizzeriach będzie można wybrać roślinne mięso zamiast szynki, kurczaka czy salami.
17.12.2019 | aktual.: 17.12.2019 10:29
Ruch Pizza Hut nie dziwi. W jednym z lokali KFC w Atlancie firma postanowiła próbnie wprowadzić kubełek KFC z wegańskim substytutem kurczaka. Produkt zrobił furorę i wyprzedał się w pięć godzin. Alternatywę dla mięsnego burgera znajdziemy też w McDonald's czy Burger King. Rozbudowane wegetariańskie menu to już nie cecha małych knajpek, a coraz częstsza decyzja restauracyjnych molochów.
Na razie jednak roślinne mięso pojawi się w kilku wybranych punktach Pizza Hut w Warszawie. Pizza MEATamorfoza będzie zawierać Beyond Meat, czyli roślinną alternatywę dla mięsa. Co ważne, na jednym "placku" się nie kończy - roślinne mięso będzie można stosować jako zamiennik na wszystkich pozycjach z menu.
Jak roślinne mięso smakuje? Można było się o tym przekonać wcześniej także w Polsce:
Arkadiusz Stando, który próbował takiej wersji burgera, obawiał się, że "na popularyzację takich smakołyków jak Beyond Burger przyjdzie nam poczekać". Na szczęście mięsna alternatywa wchodzi już do popularnych sieciówek, więc nie jest tak źle, jak mój redakcyjny kolega przewidywał.
Owszem, to na razie kilka wybranych punktów na mapie Warszawy - gdzie i tak wegetariańskich knajp jest sporo - ale sukces Wege Drwala z McDonald's, o którym było całkiem głośno w mediach społecznościowych, każe podejrzewać, że także reszta Polski doczeka się bezmięsnej pizzy.
- Jesteśmy świadomi, jak ważnym trendem jest ograniczanie ilości jedzonego mięsa. Trzymamy rękę na pulsie i chcemy wyjść naprzeciw rosnącemu zainteresowaniu jego roślinnymi alternatywami. Prognozy dla rynku gastronomicznego są jasne: z roku na rok przybywa osób, które decydują się na dietę roślinną. Chcemy pokazać, że nawet tak popularne danie jak pizza może z powodzeniem odpowiadać na tendencje rynku gastronomicznego - mówi Tomasz Kwieciński, digital communication manager Pizza Hut.
Premiera bezmięsnej pizzy 18 grudnia.