PESA pobiła rekord prędkości pociągu spalinowego!
Zaprojektowany i zbudowany przez PESA dla Kolei Rosyjskich pociąg inspekcyjny 611M osiągnął najwyższą z wyprodukowanych dotąd w Polsce spalinowych pojazdów szynowych prędkość - 201 km/godz.
Przejazd testowy z udziałem przedstawicieli RŻD i PESA odbył się na trasie Moskwa –. St. Petersburg. Przekroczenie granicy 200 km/godz. jedną z dwóch służbowych jednostek 611M wyprodukowanych w PESA dla wielkiego rosyjskiego przewoźnika jest wydarzeniem znaczącym o tyle, że to maksymalne wykorzystanie możliwości pojazdu spalinowego dla kolei konwencjonalnych.
Przypomnijmy, że pociągi te będą służyły szefom RŻD do objeżdżania całej sieci kolejowej w Rosji. Stąd też specyfika ich wnętrza służącego zarówno pracy, jak i wypoczynkowi podczas wielodniowych podróży, a przede wszystkim odporność na anomalia pogodowe od +4. do -40 stopni.
Według niepotwierdzonych informacji, do których dotarł portal rynek-kolejowy.pl, wnętrze pociągu ma być podzielone na kilka pomieszczeń: pokój obserwacyjny, konferencyjny, kuchnię, łazienkę, biuro i przedział serwisowy. Ponadto pociąg ma być wyposażony w łączność satelitarną i osiągać prędkość ok. 16. km/godz.
Umowa zakłada wejście pociągów do eksploatacji przed przyszłorocznymi zimowymi igrzyskami olimpijskimi w Soczi, ale pierwszy z nich już w lipcu w Rosji przeszedł pomyślnie testy w Naukowo - Badawczym Instytucie Transportu Kolejowego w Szczerbince, a drugi przekroczył magiczną –. dla spalinowych pojazdów – barierę 200 km/godz.
Ekspansja PESA
Po sukcesach m.in. na rynku niemieckim, PESA podejmuje coraz więcej działań na rynku rosyjskim. Oprócz dostarczenia RŻD pociągów spalinowych, w czerwcu tego roku, w obecności ambasadora Federacji Rosyjskiej w Polsce Aleksandra Aleksiejewa, udało się podpisać również umowę z Urałtransmaszem na dostawy 12. tramwajów dla Moskwy.
Stołeczna metropolia będzie zresztą już drugim (po Kaliningradzie) miastem Rosji, w którym pojawią się tramwaje z PESA. Pierwsze z nich mają być dostarczone w marcu 201. roku, a zakończenie dostaw nastąpi 12 miesięcy później. Rosja to kolejny po Węgrzech (Szeged), Rumunii (Cluj) i Bułgarii (Sofia)
kierunek eksportowy tramwajów PESA.
Źródło: PESA / rynek-kolejowy.pl / JG, WP.PL