Nowa usługa InPost, załatw urzędowe sprawy w paczkomacie. Na start w Gorzowie Wielkopolskim

Obecna sytuacja zmusza do załatwiania wszelkich spraw przez Internet lub telefon. Normalnie też część z nas woli wygodniejsze kanały niż konieczność udania się do jakiejś placówki osobiście. InPost uruchomił nową usługę paczkomatów do spraw urzędowych.

Nowa usługa InPost, załatw urzędowe sprawy w paczkomacie. Na start w Gorzowie Wielkopolskim
Źródło zdjęć: © InPost

06.04.2020 | aktual.: 06.04.2020 23:03

Na razie jako dwa specjalistyczne paczkomaty w Gorzowie Wielkopolskim, ale wkrótce usługa ma być rozszerzona na więcej miejscowości. Planowany jest szereg instalacji w całej Polsce. Jak powiedział w rozmowie z Money.pl prezes i założyciel InPostu Rafał Brzoska - "Do teraz już kilka miast także zwróciło się do nas z podobną prośbą o pomoc w odblokowaniu urzędów."

W ramach pierwszych testów mieszkańcy Gorzowa będą mogli skorzystać ze specjalnych paczkomatów InPostu przy sprawach związanych z Wydziałem Komunikacji. Od zarejestrowania czy wydania dowodów rejestracyjnych samochodów lub innych pojazdów, przez zgłoszenie zbycia czy chociażby wnioskowanie o weryfikacje zgodności wraz z posiadaną ewidencją. Wkrótce lista rozszerzy się, a informacje będzie można uzyskać na stronach Urzędu Miasta.

Łatwe i proste sprawy urzędowe bez osobistej obecności

Co ciekawe, nie ma bezwzględnej konieczności udania się do wspominanych paczkomatów. Dokumenty można nadać z dowolnego paczkomatu na terenie miasta, te zostaną przekazane do urzędowego urządzenia i dalej do odpowiedniego działu. Przy odbiorze nie ma już takiej możliwości, trzeba udać się do jednej z dwóch instalacji zlokalizowanych w pobliżu Urzędu Miasta.

Koszt całej operacji to 5,99 złotych. Aby zająć się odpowiednią sprawą należy wypełnić formularz na dedykowanej stronie usługi InPost Urząd24, który podpowie nam też, jakie dokumenty należy załączyć do przesyłki. Maksymalne wymiary pakunku to 3 x 25 x 55 cm przy wadze 1 kg, więc najlepiej użyć koperty na dokumenty A4.

Ważnym ułatwieniem, które jest tym bardziej istotne podczas pandemii, jest możliwość zdalnej obsługi paczkomatu nie tylko przy odbiorze, ale i nadając przesyłki. Zrobimy to za pomocą aplikacji InPost Mobile dostępnej na smartfony z Androidem, iOS, a nawet w sklepie Huawei AppGallery.

Z ciekawych nowości można również dodać, że firma uruchomiła pierwszy w Polsce system automatycznej obsługi poprzez WhatsApp. Klienci mogą spytać bota o interesujące ich informacje związane z usługami InPost. Sprawdzimy status swojej przesyłki, albo zostanie nam podany numer do obsługującego nasz rejon kuriera. Projekt został wdrożony dzięki współpracy z Chatbotize.

Zapisz się na listę odbiorców naszego specjalnego newslettera o koronawirusie.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)