ycipk-2fpjql

NASA odkrywa asteroidę wypełnioną złotem. Niebawem rusza misja badawcza na Psyche 16

Naukowcy NASA odkryli niezwykłą asteroidę wypełnioną złotem i wartościowymi minerałami. Szacuje się, że wartość przekracza 10 mld dolarów. Amerykańska Agencja Kosmiczna już planuje misję, która ma wystartować już 2022 roku.
Psyche 16 - asteroida warta ponad 10 mld dolarów
Psyche 16 - asteroida warta ponad 10 mld dolarów (NASA)
ycipk-2fpjql

Asteroida Psyche 16 została zauważona przez NASA pomiędzy Jowiszem a Marsem. Jest na tyle blisko Ziemi, że bez trudu będzie można wysłać misję badawczą i pobrać wartościowe minerały oraz złoto. Jeżeli NASA odniesie sukces może dość do wyścigu kosmicznego, którego celem będzie pozyskanie zawartości asteroidy.

Naukowcy NASA od razy wykryli nietypowy wygląd asteroidy, kiedy zauważyli rdzeń niklowo-żelazny. Jest to jeden z elementów budulcowych planet w Układzie Słonecznym. Poza tym asteroida przepełniona jest złotem i platyną, a sprowadzenie takich ilości kruszców na Ziemię mogłoby poważnie zachwiać gospodarką.

Gorączka złota i asteroida Psyche 16

Jednak nie ma potrzeby jeszcze się tym martwić. Na razie NASA planuje start misji badawczej na 2022 rok, a zanim statek kosmiczny dotrze do asteroidy minie 3,5 roku. Następnie przez 16 lat będą prowadzone badania Psyche 16 z bliskiej odległości, dopiero po tym czasie ma nastąpić lądowanie na asteroidzie.