NASA i SpaceX biją rekordy na YouTube. Nagranie z lotu obejrzało na żywo ponad 10 mln ludzi

NASA i SpaceX biją rekordy na YouTube. Nagranie z lotu obejrzało na żywo ponad 10 mln ludzi

NASA i SpaceX biją rekordy na YouTube. Nagranie z lotu obejrzało na żywo ponad 10 mln ludzi
Źródło zdjęć: © YouTube.com
03.06.2020 12:45, aktualizacja: 03.06.2020 15:54

Wspólną misję NASA i SpaceX śledził cały świat. Astronauci Doug Hurley i Robert Behnken zakończyli swoją dziewiętnastogodzinną podróż na Międzynarodową Stację Kosmiczną sukcesem. Transmisja z historycznego lotu pobiła rekordy popularności w serwisie YouTube.

30 maja 2020 roku przeszedł do historii jako dzień, w którym prywatna rakieta po raz pierwszy wyniosła ludzi na orbitę. O godzinie 21:22 czasu polskiego, z przylądka Canaveral na Florydzie, zostały odpalone silniki rakiety Falcon 9, która wyniosła w kosmos kapsułę Crew Dragon. Na pokładzie statku kosmicznego znalazła się dwójka amerykańskich astronautów: 49-letni Robert Behnken i 53-letni Douglas Hurley.

Transmisje ze startu rakiety, jak i dokowania do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej po dziewiętnastogodzinnej podróży, cieszyły się ogromną popularnością. Jak poinformowała Bettina Inclan z NASA, agencja nadal zbiera dane na temat oglądalności, jednak już teraz wiadomo, że wydarzenie śledziło przynajmniej 10,3 mln ludzi (dane dotyczą ruchu sieciowego).

W szczytowym momencie transmisję na kanale agencji śledziło blisko 10 milionów osób. Aktualnie jest to najpopularniejsze wideo w sieci, które zostało udostępnione przez NASA. Start historycznej misji można obejrzeć poniżej.

Rekord oglądalności wciąż należy do misji Apollo 11. W 1969 roku lądowanie na Księżycu obejrzało w telewizji blisko 600 milionów osób.

Do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej kapsuła z astronautami dotarła 1 czerwca około godziny 16:30. Przypomnijmy, że pierwsze podejście do startu rakiety Falcon 9 zakończyło się niepowodzeniem. Lot pierwotnie planowany był na 27 maja, jednak w rozpoczęciu misji przeszkodziły warunki pogodowe.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)