NASA: doszło do tajemniczego załamania pola magnetycznego. Odkrycia dokonał stażysta

NASA: doszło do tajemniczego załamania pola magnetycznego. Odkrycia dokonał stażysta

Źródło zdjęć: © Pixabay.com
27.12.2019 10:55

Stażystka NASA dokonał niezwykłego odkrycia, które ujawniło nowy typ zorzy polarnej. Młoda badaczka analizując dane doszedł do wniosku, że doszło do dziwnego załamania pola magnetycznego Ziemi.

Jennifer Briggs, studentka fizyki na Pepperdine University, połączyła niezwykłą zorzę polarną z nagłym wycofaniem się pola magnetycznego Ziemi. Po raz pierwszy naukowcy widzieli zorzę polarną spowodowaną wyłącznie kompresją ziemskiego pola magnetycznego.

Zwykle do powstania tego zjawiska niezbędne jest promieniowanie słoneczne, zwane wiatrem lub burzą słoneczną. Ale w tym przypadku Słońce nie wykazywało żadnej niezwykłej ani podwyższonej aktywności.

Naukowcy NASA wciąż nie są pewni, dlaczego nastąpił kryzys magnetyczny, ale uważają, że winowajcą mogła być niespotykana burza w regionie, w którym pole magnetyczne Ziemi styka się z cząstkami słonecznymi. Badacze wciąż nie rozumieją jednak przyczyn wystąpienia takiego zjawiska.

Niezależnie od przyczyny tajemnicza kompresja spowodowała oszałamiającą zorzę polarną, którą zaobserwowano na wyspie w Norwegii. Poniżej jedno ze zdjęć wykonanych przez NASA: