Najlepszy komputer i firma internetowa wg Polaków to...

Zwycięzcami badania konsumenckiego European Trusted Brands w kategorii Komputer osobisty zostały marki Toshiba oraz Dell. Najbardziej godną zaufania firmą internetową w opinii Polaków jest Telekomunikacja Polska oraz Allegro.

Najlepszy komputer i firma internetowa wg Polaków to...

02.06.2011 | aktual.: 02.06.2011 15:15

Marka Toshiba –. zdobywca Złotego Godła została doceniona przez 18% Polaków. Jest uważana za markę praktyczną i popularną. Zdobywca Kryształowego Godła – marka Dell została doceniona przede wszystkim za jakość, wizerunek i zrozumienie potrzeb klienta. Marka Dell charakteryzuje się też bardzo wysokim poziomem rekomendacji. Wśród liderów znajdują się także takie marki jak Asus, HP, Acer, LG, Lenovo i Samsung.

W kategorii Firma internetowa Złote Godło zdobyła Telekomunikacja Polska, Kryształowe Godło –. Allegro. Markę Telekomunikacja Polska wskazywały osoby zamieszkujące w większych niż jednoosobowe gospodarstwach domowych oraz osoby w wieku 40-49 lat. Telekomunikacja Polska jest kojarzona z marką o długich tradycjach i aktywną społecznie. Markę Allegro chętnie wybierały osoby młode w wieku do 30 lat, głównie mężczyźni. Marka Allegro została doceniona przez respondentów za jakość oraz zrozumienie potrzeb klienta. Jest też często określana jako praktyczna, dobrze znana oraz nowoczesna. Obok dwóch liderów, w zestawieniu znajdziemy także UPC, Netię czy Google jednak już ze znacząco niższymi wynikami.

Obraz
© (fot. sxc.hu)

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych według 4 kryteriów: jakości, stosunku wartości do ceny, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta.

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (42)