Mobilna TV pożądana przez biznesmenów
Ericsson oraz sieć telewizyjna CNN przeprowadziły badania na temat wykorzystania urządzeń przenośnych jako narzędzi służących do przeglądania Internetu oraz oglądania telewizji. Możemy się z nich dowiedzieć, że komputery i telefony komórkowe coraz częściej zastępują tradycyjne odbiorniki telewizyjne. Wśród osób najchętniej korzystających z mobilnej telewizji i VoD coraz liczniejszą grupę stanowią top menedżerowie.
11.03.2009 | aktual.: 11.03.2009 11:24
Menedżerowie są tą grupą klientów, wśród których wykorzystanie mobilnego Internetu charakteryzuje dynamiczny wzrost. W coraz większym stopniu korzystają oni z dostępu do informacji, filmów wideo, a także do treści generowanych przez samych użytkowników. Osoby te coraz częściej wykorzystują swoje urządzenia przenośne do oglądania telewizji. Służą im do tego nie tylko laptopy, ale i telefony komórkowe.
Za sukces odpowiedzialny jest społecznościowy charakter stron udostępniających wideo - prawie trzy czwarte (73%) osób odwiedzających serwis CNN interesuje się treściami tworzonymi przez innych użytkowników. Wśród nich znajduje się wiele osób powyżej 45 roku życia (66%).
67% ankietowanych wyraźnie zauważyło, że na przestrzeni ostatnich 3 - 4 lat telewizja przewędrowała do Internetu. 23% uczestników ankiety zaczęło w tym czasie oglądać TV również w telefonach komórkowych.br>
Dla 60% internetowych widzów najbardziej popularnym źródłem programów telewizyjnych oraz materiałów wideo są strony prowadzone przez stacje telewizyjne. Na drugim miejscu znalazły się serwisy wideo takie, jak np. YouTube.